Schüttler, Martin
ur. w 1974 r., jest kompozytorem, performerem i współzałożycielem grupy artystycznej Stock11. Jego działalność skupia się wokół nowej kontekstualizacji społecznych, medialnych i fizycznych rzeczywistości życia codziennego. Współpracuje z wybranymi muzykami i zespołami, jak Asamisimasa, Nadar Ensemble czy Ictus. Od 2014 Martin Schüttler jest profesorem kompozycji w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie.
Wybrane utwory: Augenbildermusik na akordeon z perkusją, taśmę i światła (1999), Als ich die Zunge herausschnitt na dwunastogłosowy zaspół wokalny i live electronics (1999/2000), Fantasy Island na dźwięki zarejestrowane (2000), zer.wüstet na orkiestrę z elektroniką (2001), linked trips na duży zespół (2001), clinique na flet piccolo i akordeon (2002), venus_5na fortepian i live electronics (2002), Die Nacht kurz vor den Wäldern, muzyka do spektaklu (2003), taped & low-bit na kontratenor i syntezator (2003), conglom-o-mat na orkiestrę z elektroniką (2004), Musik zu souvenir, performans taneczny z live electronics (2004), schöner leben 2 (Monument für T.H.) na fortepian i live electronics (2007), Marionna dźwięki zarejestrowane (2007), Kokain na dźwięki zarejestrowane (2007), Ulysses, muzyka do spektaklu (2007), schöner leben 5 („Nix verstehen ist besser als gar nichts.” – M.K.) na preparowaną i amplfikowaną altówkę i taśmę (2008), schöner leben 1 (music for K.C.) na kontratenor z fortepianem elektrycznym, megafon, taśmę, maskę i pistolet (2008), schöner leben 4 (sumo D.D.) na amplifikowaną harfę, taśmę i telewizor (2008), Das Mitleid ist die Geißel der Menschheit, Sheri na dźwięki zarejestrowane (2008), schöner leben 3 („Girl You Know It’s True” – M.V.) na flet, amplifikacje, światła neonowe i elektronikę (2009), Aus Anlass – zum Gebrauch bestimmt na fortepian (2009), Nicht schön, aber sauber na fortepian z keyboardem (2010), Schalten lernen na fortepian z keyboardem (2010), Leerstand, słuchowisko radiowe (2010), Soforterlösna obój, wiolonczelę, fortepian, płytę pleksiglasową i telewizory (2010), Wald na orkiestrę z elektroniką (2011), schöner leben 6 (Armstrong-Schaltung) na wiolonczelę, taśmę i elektronikę (2011), schöner leben 7 – „Äußerlich auf dem Damm, aber verkorkst im Innern.” – D.F.W.) na saksofon, elektronikę i taśmę (2011), play* – eine akusmatische Lesung (2011), Gier na duży zespół (2011), Dein Penis na wiolonczelę, perkusję i system feedback – również wersja na nieokreśloną obsadę (2012), Selbstversuch, die Andern na duży zespół (2013), Wir sind frei na dowolną liczbę wykonawców (2013), Dieter Sanchez na gitarę, wiolonczelę, system feedback i live electronics (2013), MEUTEN (Imitat) na wielki chór i live electronics (2014), Index [St. Peter] na organy, elektronikę i taśmę (2014), Absolut Return + ALPHA na duży zespół (2015), erased composer na zarejestrowane dźwięki (2015), arcade re na wiolonczelę, perkusję i live electronics (2016), low poly rose na klarnet, fortepian i wiolonczelę (2016), schöner leben 9 (Turing Maschine) na dyrygenta, click-tracki, monitory i taśmę (2016), My mother was a piano teacher [...] na duży zespół (2017), xerox na saksofon, perkusję i fortepian (2003/2017), Kwartet smyczkowy (2017).