Wołek, Krzysztof

ur. w 1976 w Bytomiu, jest kompozytorem, improwizatorem oraz twórcą instalacji multimedialnych. Profesor kompozycji i dyrektor Studia Muzyki Elektronicznej w University of Louisville (Stany Zjednoczone). Krzysztof Wołek otrzymywał zamówienia m.in. od takich instytucji jak Warszawska Jesień, Siemens Foundation czy SCI/ASCAP, granty i stypendia z University of Chicago, University of Louisville oraz stypendia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jego utwory były wielokrotnie nagradzane, między innymi na Concours Internationaux de Musique et d’Art Sonore Électroacoustiques w Bourges w 2007 roku (za Mobile Variations). Kompozytor jest zaangażowany w promocję współczesnej muzyki akustycznej, elektroakustycznej i sztuki multimedialnej, jest członkiem jury Grawemeyer Award oraz konkursu na kompozycję kameralną im. Franka Abbla. Twórczość Krzysztofa Wołka obejmuje różnorodne spektrum prac – od czysto akustycznych poprzez muzykę elektroakustyczną, improwizowaną po instalacje i kompozycje z pogranicza sztuk multimedialnych. Jego utwory i projekty były przedstawiane na międzynarodowych festiwalach muzyki i sztuki współczesnej w Europie, Ameryce Północnej i w Azji. 

Wybrane utwory: The Body na duży zespół, dwa soprany i dwa barytony (2003), Bend na zespół kameralny (2003), Pusty na skrzypce solo (2004), 4 Drums na cztery kongi lub darabuki (2004), Mobile Variations na sześciokanałową taśmę (2005), Changing Lanes na kwartet smyczkowy i taśmę (2005), Eppur si muove na sopran, zespół kameralny, live electronics i wideo (2006), Un claro del tiempo na sopran, flet, fortepian i live electronics (2008), Arguro na flet i live electronics (2009), Elements na zespół kameralny i live electronics (2010), Yamantaka na dwóch perkusistów i taśmę (2011), Bouncing, audiowizualna instalacja z kontrolerem kinect (2013), Motions, Stases na fortepian i duży zespół (2012, rew. 2014), Błoto na zespół kameralny i xed media (2015), Nici, opera kameralna na sopran, 2 aktorów, zespół i live electronics (2016), Various Forms of Friction na wiolonczelę i orkiestrę (również wersja na wiolonczelę i duży zespół; 2017), Spin na orkiestrę symfoniczną i live electronics (2017), Amplified, What is There? na klarnet, skrzypce, fortepian, perkusję oraz amplifikację elektroniczną (2018).