Wolman, Amnon

Artysta dźwięku i kompozytor tropiący świat dźwiękowy, w którym interakcje społeczne stanowią część informacji muzycznej i procesu twórczego. Interesuje go osobisty i subiektywny proces słuchania konkretnej jednostki, nie zaś uogólnienia, które przedstawia się szerokiej publiczności. Jego twórczość prezentują różni soliści, organizacje wykonawcze, galerie i muzea; jest ona także publikowana drukiem oraz w internecie. Obecnie wykłada w Akademii Muzyki i Tańca w Jerozolimie. Mieszka ze swym partnerem Eyalem Levinsonem w Kefar Weradim, z całych sił wspierając próby sprawiedliwego rozwiązania dla Palestyńczyków żyjących pod władzą izraelską. 

Wybrane utwory(od 2000): No Stopping Any Time na marimbę i taśmę (2000), Traffic Circles Ahead, muzyka elektroniczna (2000), Detour, muzyka elektroniczna (2000), Picnic Site, muzyka elektroniczna (2000), Hazardous Material na tubę i taśmę (2000), Thomas and Beulah, cykl pieśni na sopran, disklavier, elektronikę, wideo i światła do tekstów Rity Dove (2000),Two-Way Traffic na otwarty zespół i elektronikę (2000), Scarified Pavement na chór (2000), The Red Bus Stops Here dla trzech tancerzy/aktorów i na elektronikę (2000), Sand, muzyka elektroniczna (2001), No Shoulder Riding na skrzypce, wiolonczelę i taśmę (2001), Three Tunnels, muzyka elektroniczna (2001), Vous n’avez pas la prioriténa perkusję i elektronikę (2001), and her mind moves upon silence na klawesyn i elektronikę (2002), Incline, muzyka elektroniczna (2002), Guest Parking na śpiewaka i elektronikę (2002), End Divided Road na flet i elektronikę (2003), Cruising Prohibited When Lights Flashing na 40-osobowy chór męski, trzech solistów, trio perkusyjne i elektronikę (2003),Peter and Mr. Wolf na elektronikę, wideo i opcjonalnie śpiewaka (2003), 35 MPH, muzyka elektroniczna (2004), Call Box, muzyka elektroniczna (2004), Cruising Prohibited When Lights Flashing, instalacja na osiem głośników i cztery ekrany wideo (2005), End of Deviation, instalacja dźwiękowo-wizualna (2005), ForNoah, muzyka elektroniczna (2005), Ice at Intervals, muzyka elektroniczna (2005), Keep off the Median, muzyka elektroniczna (2005), Limited Sight Distance, muzyka elektroniczna (2006), Junction with a Minor Side Road, rzeźba dźwiękowa (2007), Pedestrians Have the Right of Way na skrzypce, altówkę, wiolonczelę i elektronikę (2008), Bandas Sonares na zespół, perkusistę i elektronikę (2010), Scenic Point, muzyka elektroniczna (2011), Operetta for the Cleaner of the Stain na śpiewaka, aktorkę, aktora/tancerza, skrzypce, wiolonczelę, perkusję i elektronikę (2012), Speed Reduced Ahead, muzyka elektroniczna (2013), Dust Control Area na pięciu wykonawców i elektronikę do tekstów Hansa Arpa i George’a Brechta (2013), Compulsory Ahead Only, muzyka elektroniczna (2013), Do Not Proceed When Flooded, muzyka elektroniczna (2013), Untitled (for M&L), muzyka elektroniczna (2015), For J na fortepian (2016), Assembly Point na tubę i dźwięki elektroniczne (2016), Couch Potatoes na flet, klarnet, skrzypce, wiolonczelę, saksofon altowy, akordeon, melodykę, zabawkowe pianino i elektronikę (2017), For Kunsu na kwartet smyczkowy (2017), SDG Mix: No Poverty, muzyka elektroniczna (2017), Barrier, Stop for Inspection na dźwięki elektroniczne i wideo (2018).