Pe’ery, Hadas

jest kompozytorką, artystką dźwięku i edukatorką. W swej działalności skupia się na eksperymentalnej elektronice i zmierza do stworzenia niekonwencjonalnych interfejsów umożliwiających interakcję między wykonawcami i maszynami. Obecnie mieszka w Tel Awiwie, gdzie wykłada na uniwersytecie kompozycję i muzykologię oraz kieruje programem studiów w zakresie muzyki elektronicznej. Jest kuratorką serii koncertów eksperymentalnej muzyki elektroakustycznej pod nazwą „To właśnie dzieje się z tobą, kiedy bawisz się elektrycznością”, której celem jest wprowadzenie słuchaczy w ten rodzaj sztuki. Hadas prowadzi również działalność polityczną i społeczną na rzecz Palestyńczyków, uchodźców, praw kobiet i praw pracowniczych. 

Jej utwory są często zamawiane i wykonywane w Ameryce, Europie i Izraelu przez instytucje i zespoły jak IRCAM, Court-circuit, Musikfabrik, Akademie der Künste Berlin, Meitar Ensemble (Izrael), a także przez festiwale Manifeste (Paryż), Zeitkunst (Berlin), Sound Ways (Petersburg). Jako artystka interdyscyplinarna współpracuje z choreografami, reżyserami i artystami sztuk wizualnych na całym świecie, tworząc interaktywne spektakle z live electronics. 

Hadas Pe’ery otrzymała nagrody i stypendia przyznane m.in. przez Theodore Presser Foundation (Nowy Jork), Fondation Internationale Nadia et Lili Boulanger (Paryż), New Music USA (Nowy Jork) i Tel Aviv Foundation for the Arts, była też rezydentką Camargo Foundation (Francja) i Herrenhaus Edenkoben (Niemcy). Uzyskała dyplomy Mannes College of Music w Nowym Jorku w zakresie kompozycji i teorii, Université Paris 8 z muzykologii i kompozycji komputerowej, Hochschule für Musik Hanns Eisler w Berlinie w dziedzinie muzyki elektroakustycznej. Jej profesorami kompozycji byli m.in. Wolfgang Heiniger, Jean-Luc Hervé, Philippe Leroux, Christine Groult i Robert Cuckson, a także Johannes Schöllhorn, Rebecca Saunders, Chaya Czernowin, Jonathan Harvey i Beat Furrer. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich, jak Akademia IRCAM, Impuls i Tzlil Meudcan. 

Wybrane utwory: Piece for Orchestra (2007), Bà’émek Ha’zé, utwór akuzmatyczny (2008), Gradus ad Parnassum, utwór akuzmatyczny (2008), Trio na flet, klarnet i wiolonczelę (2008), Sketch for the Persistent but Nevertheless Fruitless Flight of a Herd, utwór akuzmatyczny (2009), Gardien du Seuil dla 14 muzyków (2009), Very Sad Ending na wiolonczelę i elektronikę (2009), Auto-détermination na sopran i elektronikę (2010), Kwartet na flet altowy, fortepian preparowany, altówkę i kontrabas (2010), Attention De cit Disorder na flet, klarnet, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2011), Vibrations na skrzypce i elektronikę (2011), Shiurei Ivrit na sopran, flet, klarnet, fortepian, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2012), Quintet for 4 Wind Players and 1 Cigarette Roller na flet, obój, klarnet, waltornię, aktora i live electronics (2011), L’Écroulement Générale na orkiestrę głośników z 24-kanałową projekcją (2012), O -by-One Error na obój/rożek angielski i klarnet/klarnet basowy (2012), Wavelets (Quartet 2) na flet altowy, fortepian preparowany, altówkę i wiolonczelę (2012), Das Heerna trzech śpiewaków, chór, klarnet basowy, kontrabas, płyty metalowe i live electronics (2013), Musikkra werk na orkiestrę dziecięcą (2013),13 Études de Légèreté na trzy kontrabasy i 24-kanałową instalację elektroniczną (2013), Parzival Sk8 dla trzech śpiewaków, trzech aktorów, na saksofon, gitarę, wiolonczelę, perkusję i live electronics (2013), Hitbakuyot dla 11 muzyków i na live electronics i instalację (2014), La Danse Fait Elle du Bruit? dla pięciu tancerzy z sensorami ruchu, na fagot i live electronics (2014), Dreams and Nightmares na sopran, live electronics i instalację (2015), Five Perspectives on a Theme that is Yet to be Composed na perkusję, live electronics i instalację (2015), Ozlat HaYad HaNe’elama na kwintet z sensorami, live electronics, przedmioty i instalację (2016), Life Herself na tancerza z sensorami ruchu, live electronics i instalację (2016), The Secret Live of Electromagnetic Transducersna kwintet, live electronics, przedmioty i instalację (2017), Events are Events na tancerzy, live electronics i instalację (2017), The Future is Forbidden na kwartet (2018), Zero Sum na live electronics (2018).