Rożynek, Teoniki
ur. w 1991 r. w Krakowie. Mieszka w Warszawie. Tworzy muzykę zarówno instrumentalną, elektroakustyczną, jak i elektroniczną. Jej utwory były wykonywane m.in. w ramach wydarzeń towarzyszących Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (2016, 2017) oraz festiwalowi Musica Electronica Nova 2017 we Wrocławiu, podczas koncertu organizowanego w Krakowie we współpracy z Musikhochschule w Kolonii (2016), w KRA – Kravín Rural Arts / Hranice u Malče (Czechy; 2016) oraz w PLATO Ostrava (2018) i podczas Bendigo International Festival of Exploratory Music (Australia, 2017). Współpracowała przy performansach, produkcjach filmowych i spektaklach teatralnych. Rok 2017 rozpoczęła premierą Hymnu do miłości (Teatr Polski w Poznaniu) w reżyserii Marty Górnickiej. Za muzykę do tego spektaklu została nagrodzona na 10. Festiwalu Boska Komedia w Krakowie. Skomponowała również ścieżkę dźwiękową do filmu pełnometrażowego Wieża. Jasny dzień w reżyserii Jagody Szelc (obsypanego nagrodami na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni i Międzynarodowym Festiwalu Kina Niezależnego O Camera w Krakowie). Za muzykę do spektaklu Listopad w reżyserii Tomasza Węgorzewskiego (Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie) otrzymała wyróżnienie Komisji Artystycznej w III edycji festiwalu Klasyka Żywa. Współpracowała też z Katarzyną Kozyrą przy jej najnowszym performansie Chorus from the „The Ark of Covenant” w Uppsali (Szwecja).
Kształci się w Warszawie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie kompozycji Krzysztofa Baculewskiego. Brała udział w kursach i warsztatach kompozytorskich (m.in. podczas Warszawskiej Jesieni 2017, Synthetis 2017 w Radziejowicach, Donaueschinger Musiktage 2016).
Wybrane utwory: bilokacja na amplifikowany fortepian, dwóch pianistów i sampler (2015), ścianana amplifikowane skrzypce i wiolonczelę oraz warstwę elektroniczną (2015), T.R.I.P. na taśmę (2015), halocline II na dwa akordeony, akordeon basowy i sampler (2016), nox na amplifikowaną orkiestrę smyczkową (2016), kwartet smyczkowy na preparowany i amplifikowany kwartet smyczkowy (2016), multiple 1 na amplifikowane klarnet kontrabasowy, perkusję, fortepian i skrzypce (2017), can you hear colors? na amplifikowany flet basowy, amplifikowany kontrabas i warstwę elektroniczną we współpracy z Moniką Szpyrką (2017), the most satisfying music na dwóch perkusistów i warstwę elektroniczną (2017), minimal surfaces 1.0 na amplifikowane skrzypce i wiolonczelę oraz zespół kameralny (2017), bol na flet, akordeon, perkusję, warstwę elektroniczną i wideo (2017), deep-frozen_2/17na akordeon, altówkę i warstwę elektroniczną (2017), untone na taśmę (2017), taśmociąg na klarnet basowy, fortepian, sampler, skrzypce i wiolonczelę (2018), Palinopsja na elektronikę (2018).