Błażejczyk, Wojciech
kompozytor, gitarzysta, reżyser dźwięku. Urodził się w 1981 roku, ukończył kompozycję w klasie Zygmunta Krauzego i reżyserię dźwięku w klasie Andrzeja Lupy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. W 2016 uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych. Jest adiunktem na Wydziale Reżyserii Dźwięku oraz w Studiu Muzyki Komputerowej UMFC.
Jego utwory były wykonywane na wielu festiwalach w Polsce i za granicą, m.in. na Warszawskiej Jesieni, New Music Concerts (Toronto), Polish Modern: New Directions in Polish Music Since 1945 (Nowy Jork), Visegard Portraits (Budapeszt), Musica Moderna, Musica Electronica Nova, Musica Polonica Nova, Poznańskiej Wiośnie Muzycznej, Experimentelle Musik (Monachium), Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, AudioArt, przez takie zespoły jak Polska Orkiestra Radiowa, Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Kaliska, New Music Concerts Ensemble, Orkiestra Wratislavia, Radomska Orkiestra Kameralna, Kwadrofonik, Hashtag Ensemble. W sezonie 2014/15 był kompozytorem rezydentem przy Chórze Akademickim im. Jana Szyrockiego ZUT w Szczecinie w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca. Tworzy zarówno muzykę akustyczną, jak i elektroakustyczną, także teatralną i filmową. Jest laureatem szeregu nagród w konkursach kompozytorskich, m.in. III nagrody w I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim K. Pendereckiego "Arboretum", I nagrody w Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda za utwór Exhorta na taśmę (2011), II nagrody w tym samym konkursie za utwór Apnea na dwie perkusje i dwa fortepiany (2010). Jego utwór Warsaw Music znalazł się w finale konkursu Europejskiej Unii Nadawców Palma Ars Acustica 2016. Dwukrotnie był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Keimyung Research Foundation. W 2013 uczestniczył w warsztatach IRCAM Forum Workshops w Paryżu.
W 2013 nakładem Domu Wydawniczego For Tune wydał płytę monograficzną Loopowizacje z utworami na gitarę elektryczną solo, w zespołach kameralnych i z elektroniką, na której jest także wykonawcą. W swojej muzyce wykorzystuje również obiektofony - instrumenty muzyczne stworzone z przedmiotów codziennego użytku, których dźwięk jest przetwarzany na żywo. Wojciech Błażejczyk jest także aktywnym gitarzystą. Wykonuje muzykę nową na gitarze elektrycznej, występuje z zespołem Hashtag Ensemble, wykonuje muzykę improwizowaną oraz muzykę na żywo do filmów niemych z zespołem Niemy Movie; tworzy sound design do filmów i audiobooków. Jako reżyser dźwięku od 2008 współpracuje z festiwalem Warszawska Jesień.
Wybrane utwory: Schizofrenia na orkiestrę kameralną i taśmę (2002), MAD-Mutual_Assured_Destruction na orkiestrę kameralną (2007), Seica na 10 instrumentów (2008), Pętla histerezy na saksofon i taśmę (2007), Postludium na siedem instrumentów dętych blaszanych i fortepian (2007), Rozedrganie na troje skrzypiec i fortepian (2008), Hora Iudicii na orkiestrę kameralną i chór (2009), Apnea na dwie perkusje i dwa fortepiany (2010), Protokół na aktora, zespół instrumentalny i elektronikę (2010), Music 4 Four na gitarę elektryczną, wiolonczelę, klarnet basowy i akordeon (2010-12), Kolonia karna na orkiestrę symfoniczną i aktora (2011), Chicken Run na gitarę elektryczną (2011), Introjekcja na orkiestrę smyczkową (2012), LoPassHiCut na kontrabas i live electronics (2013), Guitar Sculptures na gitarę elektryczną i live electronics (2013), Horyzont cząstek na gitarę, bas, obiektofony i elektronikę (2014), Treściwa historia śmierci Jana Calasa na baryton, chór i orkiestrę symfoniczną (2014), Trash Music na obiektofony, głos i zespół instrumentalny (2014), Warsaw Music na zespół instrumentalny, głos i live electronics (2015), Muzyka strun na gitarę elektryczną, fortepian i trio smyczkowe (2015), Koncert na gitarę elektryczną i orkiestrę smyczkową (2016), Aniołowie pokoju na obój, klarnet, waltornię i kontrabas (2017).