Gorlinsky, Vladimir
ur. w 1984 w Moskwie, jest kompozytorem i improwizatorem. Studia ukończył w Konserwatorium Moskiewskim pod kierunkiem Władimira Tarnopolskiego, obecnie wykłada na Wydziale Muzyki Współczesnej tej uczelni oraz uczy improwizacji. Uczęszczał na kursy mistrzowskie, które prowadzili Beat Furrer, Peter Ablinger, Brian Ferneyhough, Raphaël Cendo, Philippe Leroux i Georges Aperghis. Jest autorem kompozycji przestrzennych realizowanych m.in. w przestrzeni fortu Liefkenshoek w mieście Kallo (Belgia) i na festiwalu Transit (Belgia), przeznaczonych dla moskiewskiego Maneżu (2013), dla Winzavod (2014) i dla Przestrzeni Jeszcze Nieotwartej (2015). W latach 2014-15 jako kompozytor i współpracownik choreografii Olgi Cwetkowej wziął udział w tworzeniu dwóch projektów teatralnych The Moments dla Centrum Meyerholda w Moskwie. W maju 2016 roku założył laboratorium Dreamtory, badające ludzką percepcję oraz kwestie związane z wielogodzinnymi improwizacjami, w czasie których można nie tylko grać, ale także pogrążyć się we śnie. Jego utwory wykonywały znakomite zespoły i soliści, m.in. Klangforum Wien, KNM, Nikel, Nadar, Vertixe Sonora, Kontra Trio, Insomnio, de ereprijs, Seyanapёsahl, Nostri Temporis, eNsemble, NoName, MCME, Studio for New Music, trębacz Marko Blaauw, śpiewacy Javier Hagen i Natalia Pszenicznikowa, dyrygenci Enno Poppe, Teodor Currentzis, a także Rosyjska Orkiestra Narodowa, na takich festiwalach i koncertach, jak Dni Muzyki Kameralnej w Witten, Międzynarodowe Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie, Acht Brücken w Kolonii, Kasseler Musiktage, koncerty rozgłośni SWR i WDR, Biennale w Wenecji, Festival d'Avignon, Gaudeamus Muziekweek, Wien Modern i Impuls, Fortissimo (Belgia), koncerty zespołu Ums'n'Jip (Szwajcaria, Grecja, Turcja), Międzynarodowa Trybuna Kompozytorów (Irlandia), ISCM (Hongkong, Wiedeń), 2D2N i Gogol Fest (Ukraina), Moskiewska Jesień, Moskiewskie Forum, Other Space i Sound Trajectory (Rosja). Występuje w duecie МЯУ (z Saszą Jeliną), triu Takoje (z Andriejem Gurianowem i Saszą Jeliną) i z grupą Chthonic Gap (z Kiriłem Szirokowem). Otrzymał liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. Laboratorium "Space" (Moskwa), Międzynarodową Nagrodę Impuls za Kompozycję (Graz), rekomendacje w dwóch kategoriach Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów (Dublin), Wielką Nagrodę na Pythian Games (Petersburg), II nagrodę na IV Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w Moskwie, I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Młodych Kompozytorów im. Sznittkego w Moskwie.
Wybrane utwory: S'Morzando na flet, klarnet, waltornię, fortepian, altówkę i kontrabas (2006), Echo #1 na flet, klarnet, perkusję, skrzypce i wiolonczelę (2006), Beiklang na flet, obój, waltornię, trąbkę, skrzypce i wiolonczelę (2007), Gravitation-Space na duży zespół (2007), Boxing Pushkin na duży zespół (2007), Ultimate granular paradise na zespół z elektroniką (2008), Paramusic #1 na orkiestrę (2008), Accent Sequence na fortepian i elektronikę (2009), Berlin. The Symphony of Big City, muzyka do filmu Waltera Ruttmanna na klarnet, perkusję, fortepian i wiolonczelę (2010), Sun.Disc.Minotaurus na zespół i elektronikę (2010), Echo #2. The Finger of God dla siedmiu wykonawców (2011), Resonance #2. The Finger of God dla ośmiu wykonawców rozmieszczonych na zewnątrz sali koncertowej (2011), Bramputalsel #1 na głos (2011), Bramputalsel #2 na flet basowy i klarnet basowy (2011-13), Paramusic #2 na orkiestrę (2012), She-Wolf na flet, saksofon, gitarę, fortepian, wiolonczelę i wideo (2013), Swansdown, Eastern Lenses na flet basowy, kontrabas i tubę (2013), Gamebook dla 16 wykonawców amatorów (2013), Anticipation na zespół i elektronikę (2014), The Reason na zespół, światła i wideo (2014), Unity na altówkę, gitarę elektryczną, fortepian elektryczny, perkusję i wiolonczelę (2015), Vova's Rooms na flet altowy, wiolonczelę i fortepian (2015), Upstairs, Comrade, Upstairs na głos, flet, gitarę elektryczną, skrzypce, wiolonczelę i perkusję (2015), Deprivation, muzyka elektroniczna (2016), Dreamtory, partytura tekstowa dla dowolnej liczby grających i śpiących wykonawców (2016), Accent Sequence na fortepian i elektronikę (2016, nowa wersja), Spatial Composition na dwa improwizujące zespoły (2016), Choral na orkiestrę ludowych instrumentów rosyjskich (2016), Possibly mercury na obój, klarnet, waltornię i kontrabas (2017).