Strzelec, Szymon Stanisław

kompozytor i artysta dźwięku urodzony w 1990 roku. Jego utwory były wykonywane przez zespoły z Polski, Danii, Holandii, Niemiec, Szwajcarii i Ukrainy podczas licznych festiwali krajowych i międzynarodowych, m.in. podczas 57. i 58. Warszawskiej Jesieni, Donaueschinger Musiktage: Next Generation (Niemcy), CIME/ICEM Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Elektroakustycznej w Denton (Stany Zjednoczone), JIMEC: Les Journées Internationales de la Musique électroacoustique et de la Créativité w Amiens (Francja), Musica Polonica Nova, Tauron Musica Electronica Nova, Międzynarodowych Kursów Nowej Muzyki Course w Kijowie i Young Composers Meeting w Apeldoorn (Holandia). Kompozytor jest jednym z pomysłodawców sesji naukowej poświęconej muzyce najnowszej Elementi. Fascynuje się neuroestetyką, ksenharmonią oraz budową nowych instrumentów.

Wybrane utwory: Capriccio a ettuoso: oscillazioni na wiolonczelę i skrzypce (2011), Rêveries d'un autre automne na skrzypce, kontrabas i mikrointerwałowo strojony fortepian (2011), Koncert na talerz i orkiestrę podzieloną na pięć grup (2012), Kolorowe kropki na kwartet smyczkowy (2012), Osiem słów legendarnego na głos (bas), kontrabas, fortepian preparowany i perkusję (2012), The Hâsbeiya Fountain dla 15 lub 16 wykonawców rozmieszczonych przestrzennie (2012-13), Szkice ambiwalencji na dwoje ampli kowanych i drastycznie przestrojonych skrzypiec (2013), Werbigeracje, kompozycja elektroakustyczna (2013), ...qui d'une main distraite et légère caresse... na koncertującą wiolonczelę i orkiestrę kameralną (2013), Stadia lazuru w czerni i bieli na wiolonczelę, akordeon i warstwę elektroakustyczną (2012-14), Wymyślanie ptaków na flet altowy, klarnet basowy, saksofony altowy i tenorowy, fortepian preparowany, skrzypce preparowane, altówkę i wiolonczelę (2014), Oxytocin Blues (Verbigerations part 2), kompozycja elektroakustyczna (2014), F19.4 / I know what you want and I can give it to you na rożek angielski i saksofon altowy (2014), A handful of stars & the silent ocean na ampli kowaną wiolonczelę solo (2015), Martwa natura ze wstążką we włosach na preparowane trio fortepianowe (2015), Okamgnienie na wiolonczelę i live electronics (2015), L'Atelier de sensorité na ampli kowaną, preparowaną wiolonczelę solo i orkiestrę kameralną (2015), Krótki utwór przeciwko niezdecydowaniu!, partytura graficzna dla aktorki i trzech muzyków grających na jednej preparowanej wiolonczeli (2015), dwie pieszczoty na pięć instrumentów na flet altowy, trąbkę, zestaw perkusyjny, akordeon i skrzypce (2016), Stadium zanikania na cztery puzony w rozmieszczeniu przestrzennym, preparowaną tubę i warstwę elektroakustyczną (2016), Duet na orkiestrę i elektronikę - kompozycja współtworzona przez Piotra Roemera (2016), ˈkɒn.tɔːr əv θɔːt / æn ɑː.tɪst sketʃ.bʊk na ampli kowany flet basowy, ampli kowany klarnet kontrabasowy, artystę plastyka rysującego live i warstwę elektroakustyczną (2016), In a shadow world we hide in light na dwa ampli kowane, preparowane akordeony, wideo i warstwę elektroakustyczną (2016), Composing as whistleblowing. Verbigerations part 3 na ampli kowany fortepian preparowany, wideo i warstwę elektroakustyczną (2016), Supereclipse na duży zespół i pięć głosów (2016-17), Ə na amplifikowane trio fortepianowe i elektronikę (2017),ˈswiːt ˌspɒt na obój, klarnet basowy, waltornię, kontrabas i warstwę elektroakustyczną (2017).