Karski, Dominik
ur. w 1972 w Szczebrzeszynie, polsko-australijski kompozytor zamieszkały w Perth (Australia). W swojej twórczości skupia się głównie na muzyce kameralnej, przeznaczonej na niewielką liczbę instrumentów. Jego utwory powstają dzięki ścisłej współpracy z wyjątkowymi osobowościami, specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki nowej. Głównym celem twórczości kompozytora jest dogłębna eksploracja fizyczności wydobywania dźwięku, gdzie relacja instrument-wykonawca jest podstawowym źródłem materii muzycznej. Wśród solistów i zespołów prezentujących i zamawiających utwory Dominika Karskiego znaleźć można m.in. amerykańskiego flecistę Carltona Vickersa, polski duet Flute o'clock, szwedzką skrzypaczkę Karin Hellqvist, zespół The Roentgen Connection prowadzony przez Gośkę Isphording czy grającą na kontrabasowym flecie prostym Paetzolda Annę Petrini. Muzyka Dominika Karskiego jest wykonywana w ramach wielu ważnych międzynarodowych wydarzeń, takich jak Warszawska Jesień, Festiwal Muzyki Współczesnej w Huddersfield czy Gaudeamus Muziekweek. Jego kompozycje zostały wydane na płytach w Australii, Kanadzie, Austrii, Wielkiej Brytanii, Szwecji i Polsce. Szczególnie ważną pozycją w dyskografi kompozytora jest album monograficzny zawierający utwory fletowe nagrane przez Flute o'clock, wydany przez Bôłt Records w 2016 roku.
Wybrane utwory: Les éruptions du rêve dla 15 muzyków (1999- 2000), Beginnings To No End na perkusję solo (1999), Matter of Perspective na flet piccolo spoza sceny / ampli kowany flet basowy, klarnet basowy, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2000), reads of Fate na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2001), Streams of Consciousness na altówkę i wiolonczelę (2000), Glimmerna flet altowy i flet basowy (2002), Inner Stream II na wibrafon i fortepian (2002), Streams Within dla 14 muzyków (2003), Streamforms na ampli kowany flet basowy (2003), Open Cluster M45 na ampli kowany flet basowy (2003), motion+form na perkusję, harfę i kontrabas (2003), Streamforms II na ampli kowaną wiolonczelę (2004), Inward na flet piccolo, klarnet basowy i fortepian (2004), The Impulse Within na perkusję i kwartet smyczkowy (2004), (e)motion of forms na skrzypce (2005), To Remain in Change na flet i wiolonczelę (2005), OverFlow na obój, trąbkę, puzon, perkusję (2006), RiverBed na flet, gitarę, harfę i skrzypce (2006), The Source Within na fortepian solo i trzy grupy instrumentalne (2006), The Outward Impulse na klarnet kontrabasowy i tam-tam (2007), entangled na puzon i wiolonczelę (2007), Gates of the Irrational na bas-baryton i fortepian (2007), fragile na dwa klarnety (2008), Oscillations of Presence na klarnet basowy i klarnet kontrabasowy (2008), pre-seed na flet i zespół (2009), 112 Iphigenia na ampli kowany flet (2009), Superb Imposition na ampli kowany flet Paetzolda (2010), In Search of Certainty na kwartet smyczkowy (2010), Certainty's Extent na wiolonczelę (2011-13), Veiled Voice na flet (2012), Certainty's Flux na skrzypce (2013), Veiled Words na dwa flety altowe i dwa tam-tamy (2013), Streampulses na klawesyn (2014), The Unsearchable na flet piccolo/ flet, perkusję i klawesyn (2014), Streamforms III na flet, flet altowy i harfę (2015), Metaphysical Graffiti na amplifikowany preparowany akordeon (2016), The Unquenchable na ampli kowany flet altowy (2016), Streamforms IV na perkusję (2017).