Thomas, Zach
kompozytor i artysta działający w obszarze nowych mediów. Charakterystyczne cechy jego utworów to impuls i precyzja. Obecnie pracuje nad doktoratem w University of North Texas, gdzie jest również wykładowcą w Centrum Muzyki Eksperymentalnej i Intermediów oraz prowadzi badania w xREZ Art+Science Lab. Jest dyrektorem ScoreFollower, organizacji non-profit programującej i wytwarzającej udostępniane online treści służące promocji muzyki współczesnej. W swoich kompozycjach, prezentowanych w Ameryce Północnej i w Europie, wykorzystuje instrumenty, elektronikę oraz wideo.
Wybrane utwory: Re: flection interaktywna instalacja z fortepianem preparowanym, elektroniką i mixed media (2011), Vertices na saksofon barytonowy, perkusję i fortepian preparowany (2012), Bouncing, interaktywna instalacja audio-wideo dla dzieci (z Krzysztofem Wołkiem, 2012–13), Plot na flet (i flet basowy), klarnet basowy, dwie gitary (i mandolinę), fortepian preparowany i live electronics (2013), efflux (#1) na trąbkę z amplifikacją (2014), manifold na saksofon altowy i live electronics (2015), Warenfetischna preparowaną wiolonczelę z amplifikacją (2016), et fermentent de même et les cuirs et les peaux, duo na głos i flety proste z amplifikacją (2016), husk, muzyka akuzmatyczna (2017), braid na preparowany klarnet i wiolonczelę (2017), contour – ridge – spine na saksofon sopranino z syntetycznym stroikiem i z ampli kacją (2018), efflux (#2) na akordeon (2018), I:OAN (Instrument: One Antarctic Night), instalacja VR (2018), replica (#1) na trio smyczkowe, preparacje, live electronics i projekcję (2019), replica (#2) na głos, live electronics i wideo (2019), replica (#3), instalacja, live electronics i wideo (2019).