Stulgińska, Agnieszka

ur. w Ostrołęce, jest absolwentką klasy kompozycji Krzysztofa Olczaka w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Studiowała też w Hogeschool voor Wetenschap & Kunst Lemmensinstituut w Leuven oraz jako stypendystka Rządu Belgijskiego u Luca van Hovego w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii. Ukończyła także Podyplomowe Studia Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej w Akademii Muzycznej w Łodzi. 

Jest laureatką konkursów kompozytorskich: Composer Alive w Chicago, CCO Composers Showcase w Ithaca (Stany Zjednoczone), Musiconversations w Teksasie, Late Night at National Sawdust: a Live Radio Broadcast in New York, 46. Konkursu Kompozytorskiego im. Tadeusza Bairda, konkursu na utwór multimedialny dla festiwalu music@venture (Belgia). Uczestniczka czteroletniego programu promocji młodych kompozytorów Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.

Artystka chętnie podejmuje współpracę z reżyserami, designerami, artystami sztuk wizualnych i choreografami, z którymi tworzy różnego rodzaju projekty multimedialne. 

Jej utwory znalazły się w repertuarach zespołów: Palomar, Neoquartet, Prometheus, Lux:NM, Kwadrofonik, Kwartludium, Lutosławski Piano Duo, I Solisti del Vento, Elise Artoisenet & Marie Noelle Betce Piano Duo, Śląskiej Orkiestry Kameralnej, Warsaw Contemporary Ensemble, Cayuga Chamber Orchestra, Orkiestry Kameralnej Progress, Hashtag Ensemble i Radical Polish Ansambl. 

Wybrane utwory(od 2000): Tworzywo, cykl na skrzypce i flet (2000), Rasna perkusję (2000), Dwoje, cykl na fortepian (2001), KŻŚ na skrzypce, klarnet i fortepian (2001), Bajka o chrabąszczu na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2001), Piene, cykl na klarnet i elektronikę (2003), Spojrzenie światła na skrzypce, klarnet, wibrafon i fortepian (2004), Legenda ze starej baśni na trąbkę, puzon, tubę, marimbę, perkusję, fortepian i taśmę (2005), Zaczarowane Pudełeczko na skrzypce, klarnet, wibrafon, fortepian i taśmę (2005), Impresje na kwartet smyczkowy (2006), Crash na ośmioosobowy amplifikowany zespół wokalny i orkiestrę symfoniczną (2007), Let’s meet na dwa fortepiany (2007), Verdict, utwór multimedialny na trąbkę i taśmę (we współpracy z duetem artystów Sarah&Charles, 2007), Piene, projekt multimedialny (2008), In Credo na perkusję i orkiestrę smyczkową (2009), XR Kod na dwa klarnety, dwie trąbki, róg, fortepian i gitarę elektryczną (2009), cykl utworów do bajek kaszubskich (2010), Ori na klarnet, wiolonczelę, fortepian i gitarę elektryczną (2010), Stara Rzeka na orkiestrę symfoniczną (2011), Pulsar BO329+54 na carillon i taśmę (2011), Flying Garbage Truck na skrzypce, saksofon, wiolonczelę, akordeon, fortepian i taśmę (2012), Faza N.Rem, utwór multimedialny na dwa fortepiany, dwie perkusję, elektronikę i wizualizację (2013), Conversionis na głos, perkusję i fortepian (2014), Dance with my Breath na flet, klarnet, skrzypce, 

wiolonczelę i fortepian (2015), Prześwity na osiem instrumentów historycznych oraz przestrzeń Bazyliki Mariackiej (2015), NOZ na klarnet kontrabasowy i wiolonczelę (2016), Trzy kobiety na trzy kobiety i dziesięć instrumentów (2017), Wesele-inicjacja na cztery śpiewaczki i sześciu muzyków ludowych (2018), Utwór na kamienice, cztery gramofony i zespół kameralny (2019), muzyka do sztuki teatralnej Fedra w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego (Teatr Wybrzeże, 2019), FMYF i OMYM na czterech wykonawców, elektronikę i wideo (2019), muzyka filmowa.