Miller, Cassandra

ur. w 1976 roku, kanadyjska kompozytorka osiadła w Londynie. Studia muzyczne rozpoczęła na Uniwersytecie w Wiktorii u Christophera Butterfielda. W 2008 roku uzyskała dyplom w dziedzinie kompozycji w Królewskim Konserwatorium w Hadze w klasie Richarda Ayresa i Yannisa Kyriakidesa. W 2012 studiowała prywatnie u Michaela Finnissy’ego, którego silny wpływ nadal jest odczuwalny w jej dziełach. W latach 2010–13 była dyrektorką artystyczną i generalnym Innovations en Concert, agencji koncertowo-festiwalowej w Montrealu, specjalizującej się w muzyce eksperymentalnej. 

Od 2014 roku ponownie zajmuje się pracą naukową; w 2018 uzyskała tytuł doktorki na Uniwersytecie w Huddersfield pod kierunkiem Bryna Harrisona za dysertację poświęconą transkrypcji i innym metodom przetwarzania jako procesom kompozytorskim. Wykładała kompozycję na uniwersytetach w Wiktorii (2008–09) i Huddersfield (2014–16), wygłaszała również odczyty na uniwersytetach Stanforda i Columbia, Royal Academy of Music w Londynie, Bath Spa University Centre for Musical Research, Konserwatorium w Birmingham, Guildhall School of Music and Drama, Uniwersytecie McGill w Kanadzie, a także na Orkest de Ereprijs Young Composers Meeting i licznych uczelniach w Ameryce Północnej. Obecnie jest wicedyrektorką katedry kompozycji w Guildhall School of Music and Drama. 

Laureatka wielu nagród, m.in. dwukrotnie prestiżowej kanadyjskiej nagrody im. Jules’a Légera (za Bel canto w 2011 i About Bach w 2016). W 2019 roku jejAbout Bach było nominowane do nagrody Juno w kategorii najlepszej kompozycji muzycznej. Jej utwory prezentowano m.in. na festiwalach Tectonics Glasgow, Huddersfield, Only Connect Oslo, Ostrava Days, World Music Days w Lublanie, Transit (Leuven), Music on Main (Vancouver), Núcleo Música Nueva w Montevideo i AngelicA w Bolonii (trzy utwory w 2015), przez takie zespoły jak BBC Scottish Symphony Orchestra, Oslo Philharmonic, EXAUDI Vocal Ensemble, London Sinfonietta, I Musici de Montréal, Ensemble Plus-Minus, Ensemble Kore, Continuum, Toronto Symphony Orchestra i Winnipeg Symphony Orchestra. Komponuje utwory m.in. dla sopranistki Juliet Fraser, Kwartetu Bozzini, dyrygenta Ilana Volkova, wiolonczelisty Charlesa Curtisa, pianisty Philipa Thomasa, skrzypaczek Silvii Tarozzi i Miry Benjamin. 

Wybrane utwory: Orfeo na zespół (2006), O Zomer! na zespół (2007), Just So na kwartet smyczkowy (2008/2018), A Large House na orkiestrę (2009), Bel Canto na mezzosopran i zespół (2010), Leaving na kwartet smyczkowy (2011), Warblework na kwartet smyczkowy (2011), Philip the Wanderer na fortepian (2012), For Mira na skrzypce (2012), Guide na zespół wokalny (2013), Duet for cello and orchestra (2015), About Bach na kwartet smyczkowy (2015), Traveller Song na zespół i warstwę elektroniczną (2017), Round na orkiestrę (2017), Tracery na głos i taśmę (we współpracy z Juliet Fraser, 201718).