Barrett, Richard

ur. w 1959 roku w Swansea. Na międzynarodowej scenie muzycznej działa jako kompozytor i wykonawca, jest również wykładowcą w Instytucie Sonologii w Hadze oraz na Uniwersytecie w Lejdzie. Jego twórczość obejmuje szeroki zakres gatunków, od swobodnej improwizacji do partytur o złożonym zapisie, od akustycznej muzyki kameralnej do innowacyjnych zastosowań cyfrowej technologii. Jego dorobek jako kompozytora i wykonawcy udokumentowany jest na ponad czterdziestu płytach, w tym siedmiu poświęconych jego kompozycjom i dziewięciu z muzyką duetu FURT, w którym współpracuje z Paulem Obermayerem. W roku 2019 wydawnictwo Vision Edition opublikowało jego książkę Music of Possibility. 

Wybrane utwory: Coïgitum dla pięciu wykonawców (1983–85), Ne songe plus à fuir na wiolonczelę (1985–86), Anatomy na 11 instrumentów (1985–86), I open and close na kwartet smyczkowy (1983–88), negatives dla dziewięciu wykonawców (1988–93), Vanity na orkiestrę (1990–94), ruin na sześć razy trzy instrumenty (1985–95), Tract na fortepian (1984–96), Opening of the Mouth dla dwóch wokalistów, dziewięciu instrumentalistów z elektroniką (1992–97), Unter Wasser, pięć aktów na mezzosopran i 13 instrumentalistów do libretta Margret Kreidl (1994–98), Blattwerk na wiolonczelę i elektronikę (1998–2002), DARK MATTER na 19 muzyków i elektronikę (1990–2002), faux départs na fortepian i kwartet smyczkowy (2000–03), NO na orkiestrę (1999–2004), Illuminer le temps na osiem amplifikowanych instrumentów (1984–2005), adrift na fortepian i elektronikę (2004–07), nacht und träume na wiolonczelę, fortepian i elektronikę (2003–08), Mesopotamia na 17 instrumentów (2004–09), IF na orkiestrę (2005–10), CONSTRUCTION na trzy głosy, 16 instrumentalistów i elektronikę (2003–11), life-form na wiolonczelę i elektronikę (2011–12), urlicht na trzech perkusistów (2013–2014), world-line na trąbkę, perkusję, gitarę elektryczną i elektronikę (2012–14), eiszeitenna waltornię, puzon, tubę i elektronikę (2012–14), wake na trzy tria instrumentalne i elektronikę (2014–15), close-up dla sześciu wykonawców (2013–16), everything has changed/nothing has changed na orkiestrę (2013–16), natural causes – act 3 na 16 wykonawców i elektronikę (2016–17), tkiva na klarnet, puzon, wiolonczelę, fortepian i elektronikę (2016–17), Vermilion Sands, muzyka elektroniczna (2017–18), entoptic na perkusję i elektronikę (2017–18), disquiet, muzyka elektroniczna (2018), codex IXXI... na improwizujące zespoły (2001–19), membrane na puzon i elektronikę (2017–19).