Śniady, Marta

ur. w 1986 roku w Pabianicach, działa w Łodzi i Wrocławiu. Ukończyła z wyróżnieniem kompozycję w klasie Bronisława Kazimierza Przybylskiego (2010) w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Brała udział m.in. w Międzynarodowych Letnich Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie oraz Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Kompozytorskich w Radziejowicach, podczas których kształciła się pod kierunkiem takich kompozytorów jak Simon Steen-Andersen, Chaya Czernowin, Jennifer Walshe i Rebecca Saunders. 

W swojej pracy Marta Śniady podąża za wizją muzyki odwołującej się do różnych form sztuki. Uważa, że nowa muzyka jest ważnym medium komunikacji społecznej, dlatego nie traktuje jej jako czystej sztuki dźwiękowej, ale pracuje nad budowaniem wielowarstwowych odniesień i połączeń. Pomysły te znajdują odzwierciedlenie w kompozycjach, które były prezentowane na kilku ważnych międzynarodowych i polskich festiwalach muzyki współczesnej, takich jak Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Musica Electronica Nova, Frau Musica (nova), Pulsar Festival i Klang Festival. Kompozytorka współpracowała z takimi zespołami i wykonawcami jak Ensemble Garage, Scenatet, Kwartludium, ElettroVoce, Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble, Esbjerg Ensemble, Orkiestra Muzyki Nowej, Duo van Vliet i inni. W 2016 roku rozpoczęła podyplomowe studia kompozytorskie pod kierunkiem Simona Steena-Andersena i Nielsa Rønsholdta w Królewskiej Akademii Muzycznej w Aarhus. W 2015 obroniła doktorat w zakresie kompozycji w Akademii Muzycznej w Łodzi, w której obecnie uczy. 

Wybrane utwory: aSH na skrzypce, klarnet, fortepian i perkusję (2012), utter silence na amplifikowany flet solo (2013), s!cna sopran solo i audio playback (2013), aer na klarnet / klarnet basowy i zespół kameralny (2014), <<<st)i(ll<<<na amplifikowane altówkę i akordeon (2016), Memoopera na sopran, elektryczną gitarę, akordeon, wiolonczelę, perkusję i audio playback (2016), (lm) na zespół kameralny (2016), (lx) na kwartet smyczkowy (2016), in the pink na dwie marimby, wideo i audio playback (2017), admix+ na zespół kameralny (2017), c_ut|e_#2 na flet, akordeon, perkusję, wideo i audio playback (2017), c_ut|e_#1 na zespół kameralny, wideo i audio playback (2017), probably the most beautiful music in the world na zespół kameralny, wideo i audio playback (2018), ‘I will always be there for you’ – Sorry – Believe na flet, wideo i audio playback (2018), good things come to those who sweat na akordeon, wideo i audio playback (2019), you make me feel so brand new na głos, sampler, wideo i audio playback (2019), YOUR ONLY LIMIT IS YOU na dwóch performerów, wideo i audio playback (2019).