Babińska, Natalia

reżyserka teatralna, kompozytorka, pedagog. Absolwentka PSM im. Karola Szymanowskiego w Warszawie w klasie skrzypiec. Studiowała w Akademii Muzycznej w Warszawie na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (dyplom z wyróżnieniem 2001). Jest też absolwentką Wydziału Reżyserii Dramatu w Akademii Teatralnej w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem 2006), a także Studium Pedagogicznego (Dyplom UMFC 2013) oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Kulturą w Strukturach Unii Europejskiej IBL PAN (2013). 

Zrealizowała ponad 30 przedstawień teatralnych, muzycznych, studenckich, autorskich, operowych, eksperymentalnych, m.in. Noce Szeherezady (Akademia Teatralna w Warszawie, 2004), Komórkowe love Jakuba Boryczki (Teatr im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, 2006), Różaniec – misterium Weroniki Ratusińskiej-Zamuszko poświęcone Janowi Pawłowi II (Kościół Ewangelicko-Reformowany w Warszawie, 2007), Lady day – Billie Holiday Lanie Robertson (Teatr Rozrywki w Chorzowie, 2008), Farinella & Chopin International Project. Sceny bez słów do muzyki Chopina (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2009), La Serva Padrona Giovanniego Battisty Pergolesiego (Teatr Wielki w Poznaniu, 2010), Halka „Wileńska” Stanisława Moniuszki (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, 2010), Demetrio Johanna Simona Mayra (Teatr Wielki w Poznaniu, 2012), Czarodziejski et Wolfganga Amadeusza Mozarta (Teatr Polski w Poznaniu, 2012), Halka Stanisława Moniuszki (Opera Nova w Bydgoszczy, 2013), Balladyna Juliusza Słowackiego (Teatr Polski w Bielsku-Białej, 2013), Cyrulik sewilski Gioacchina Rossiniego (Teatr Wielki w Łodzi, 2014), Hrabina Marica Imrego Kálmána (Opera na Zamku w Szczecinie, 2014), Rigoletto Giuseppe Verdiego (Opera Nova w Bydgoszczy, 2014), Historia najmniej prawdopodobna Jerzego Kornowicza (Opera na Zamku w Szczecinie, 2015), The Turn of the Screw Benjamina Brittena (Opera na Zamku w Szczecinie, 2016). 

Jest autorką muzyki do czterech spektakli teatralnych, teatru TV oraz seriali telewizyjnych. Napisała 10 scenariuszy do teatru, teatru dla dzieci i filmu. Współpracowała jako pedagog z Akademią Teatralną w Warszawie, Uniwersytetem Muzycznym im. Chopina w Warszawie, Akademiami Muzycznymi w Poznaniu, w Białymstoku i w Łodzi, a także z warszawską Akademią Sztuk Pięknych. Jest też miłośniczką muzyki dawnej, z 10-letnią praktyką na fideli i skrzypcach barokowych w rozmaitych zespołach muzycznych. Otrzymała szereg nagród, m.in. Złotą Maskę dla najlepszego przedstawienia (Cyrulik sewilski, 2014) i Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury dla najlepszego spektaklu i dla najlepszego reżysera (The Turn of the Screw, 2017).