Zakrzewska, Martyna
Pianistka, solistka i kameralistka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej.
Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Mariusza Sielskiego i Mileny Kędry, obecnie doktorantką tejże uczelni pod opieką Jana Pilcha. W 2018 ukończyła studia w dziedzinie nowej muzyki fortepianowej w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii w klasie Pierre’a-Laurenta Aimarda i Davida Smeyersa. Uczestniczyła w wielu kursach pianistycznych, m.in. z Aleksiejem Orłowieckim, Nicolasem Hodgesem, Benjaminem Koblerem, Sebastianem Berweckiem i Maciejem Grzybowskim. Podczas studiów w Kolonii zdobyła doświadczenie także w zakresie dyrygentury i improwizacji, pracując pod okiem Paula Alvaresa.
Zdobywczyni nagrody specjalnej w X Konkursie Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach. W latach 2013–15 była członkinią European Workshop for Contemporary Music, z którym koncertowała podczas Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie i na Warszawskiej Jesieni. W Kolonii miała okazję współpracować z zespołem Musikfabrik, czego efektem był koncert w Universität der Künste w Berlinie. Jako solistka występowała m.in. na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu, w WDR, Deutschlandfunk, Filharmonii Lwowskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Współpracowała z takimi dyrygentami jak Rüdiger Bohn, Marek Moś, Jose Luis Castillo. Jako kameralistka tworzy z Aleksandrą Świgut duet fortepianowy Antynomie, który w 2015 wziął udział w konkursie ARD. Zakrzewska ma w swym dorobku prawykonania utworów m.in. Joanny Woźny, Cezarego Duchnowskiego, Jacka Sotomskiego, Marty Śniady, Piotra Peszata.
Jednym z najważniejszych jej przedsięwzięć było założenie wraz z Piotrem Peszatem i Mateuszem Rusowiczem zespołu Spółdzielnia Muzyczna, zajmującego się muzyką nową. Od 2014 współpraca z członkami ansamblu ma ogromny wpływ na jej działalność muzyczną. Są oni inspiracją i pomocą – a Spółdzielnia umożliwia Zakrzewskiej realizację licznych pomysłów.