Nalazek, Bartosz
Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSTTViF w Łodzi oraz Warszawskiej Szkoły Fotografii. Współpracuje z uznanymi polskimi reżyserami teatralnymi, m.in. Krzysztofem Garbaczewskim (Uczta, Chłopi, Wyzwolenie, A Madrigal Opera,Kosmos, Robert Robur, Makbet, Kronos, Biesy), Łukaszem Twarkowskim (Grimm: Czarny śnieg, Akropolis, KLINIKEN / miłość jest zimniejsza..., Farinelli), Andrzejem Chyrą (Czarodziejska góra), Krystianem Lupą (Proces, Poczekalnia.0), Natalią Korczakowską (Berlin-Alexanderplatz), Mają Kleczewską (Burza, Oresteia), Agnieszką Olsten (Kotlina), Katarzyną Kalwat (Zażynki), Bartkiem Frąckowiakiem (W pustyni i w puszczy, Komornicka: Biografia pozorna) i Wiktorem Rubinem (Karzeł, Down i inne żywioły).
W 2014 spektakl Kronos w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego zdobył nagrodę za najlepszą oprawę wizualną na 7. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia. W 2017 przyznano artyście wyróżnienie za oprawę plastyczną do spektaklu Robert Robur w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego na 23. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Jest autorem zdjęć do filmów fabularnych (The Stand In, reż. C. Nelson, Tell It To The Bees, reż. A. Jankel, Song of Back and Neck, reż. P. Liberstein – konkurs główny Tribeca Film Festiwal 2018) i serialu Artyści w reżyserii Moniki Strzępki. Serial otrzymał nominacje do Prix Europa 2017 oraz Polskiej Nagrody Filmowej „Orły”. Za serię krótkich filmów Making a Scene dla „The New York Times Magazine” z udziałem takich gwiazd, jak Cate Blanchett, Forest Whitaker, Robert Redford i Bradley Cooper, otrzymał nominację za zdjęcia do Emerging Cinematographer Awards oraz Streamy Awards (2014).
Współpracował ze światowej sławy operatorem Januszem Kamińskim przy filmach Stevena Spielberga Czas wojny (War Horse), Lincoln, Most szpiegów (Bridge of Spies) i Czwarta władza (The Post), do którego był autorem zdjęć dodatkowych.