Pasiecznik, Monika

krytyczka muzyczna i kuratorka, felietonistka "Odry". Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikuje w takich fachowych czasopismach muzycznych, jak "Glissando" (Polska), "Dissonance" (Szwajcaria), "Neue Zeitschri für Musik" (Niemcy), "MusikTexte" (Niemcy), "Positionen" (Niemcy), "World New Music Magazine" (Belgia). Autorka książki Rytuał superformuły o Karlheinzu Stockhausenie (Krytyka Polityczna, 2011) oraz współautorka (wraz z Tomaszem Biernackim) zbioru esejów o współczesnych operach Po zmierzchu (Krytyka Polityczna, 2012). Inicjatorka polskiego wydania oraz tłumaczka książki Harry'ego Lehmanna Rewolucja cyfrowa w muzyce. Filozofia muzyki (Bęc Zmiana, 2016). Od 2012 prowadzi seminarium "Muzyka XX i XXI wieku" na podyplomowych studiach wiedza o kulturze w Instytucie Badań Literackich PAN. Jako kuratorka współpracowała z takimi festiwalami, jak Musica Electronica Nova (Wrocław), Poznańska Wiosna Muzyczna, Huddersfield Contemporary Music Festival, Nuova Consonanza (Rzym), Goeteborg Art Sound Festival, Expozice nové hudby (Brno), Klangspuren (Schwaz), Heroines of Sounds (Berlin), a także z takimi instytucjami, jak Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Warszawa), Nowy Teatr (Warszawa), Narodowy Instytut Audiowizualny (Warszawa), Europejski Kongres Kultury (Wrocław), Fundacja Bęc Zmiana, Agencja artystyczna SONORA, Stowarzyszenie Kwadrofonik.

W ostatnich latach zrealizowała następujące projekty: I Festiwal Kwadrofonik (Warszawa, 2015), Rewolucja Cyfrowa Muzyki (Warszawa, 2015), Karkowski/Xenakis (Göteborg, Hudders Field, Wrocław, Poznań, Warszawa, Brno, Rzym, Bratysława, 2015-17). Za swe projekty była w 2015 roku nominowana do międzynarodowej nagrody Classical:NEXT Innovation Award. Mieszka w Warszawie.