Babińska, Natalia

reżyserka teatralna, kompozytorka, teoretyk muzyki, scenarzystka, pedagog. Absolwentka PSM im. Karola Szymanowskiego w Warszawie w klasie skrzypiec. Studiowała w Akademii Muzycznej w Warszawie na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (dyplom z wyróżnieniem 2001). Jest też absolwentką Wydziału Reżyserii Dramatu w Akademii Teatralnej w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem 2006).

Zrealizowała 30 przedstawień teatralnych, muzycznych, studenckich, autorskich, operowych, eksperymentalnych, m.in. Noce Szeherezady (Akademia Teatralna w Warszawie, 2004), Komórkowe love Jakuba Boryczki (Teatr im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, 2006), Różaniec - misterium poświęcone Janowi Pawłowi II Weroniki Ratusińskiej-Zamuszko (Kościół Ewangelicko-Reformowany w Warszawie, 2007), Lady day - Billie Holiday Lanie Robertson (Teatr Rozrywki w Chorzowie, 2008), Farinella & Chopin International Project. Sceny bez słów do muzyki Chopina (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2009), La Serva Padrona Giovanniego Battisty Pergolesiego (Teatr Wielki w Poznaniu, 2010), Halka "Wileńska" Stanisława Moniuszki (Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie, 2010), Demetrio Johanna Simona Mayra (Teatr Wielki w Poznaniu, 2012), Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusza Mozarta (Teatr Polski w Poznaniu, 2012), Halka Stanisława Moniuszki (Opera Nova w Bydgoszczy, 2013), Balladyna Juliusza Słowackiego (Teatr Polski w Bielsku-Białej, 2013), Cyrulik sewilski Gioacchina Rossiniego (Teatr Wielki w Łodzi, 2014), Hrabina Marica Imre Kálmána (Opera na Zamku w Szczecinie, 2014), Rigoletto Gioacchina Rossiniego (Opera Nova w Bydgoszczy, 2014), Historia najmniej prawdopodobna Jerzego Kornowicza (Opera na Zamku w Szczecinie, 2015), The Turn of the Screw Benjamina Brittena (Opera na Zamku w Szczecinie, 2015).

Jest autorką muzyki do czterech spektakli teatralnych, teatru TV oraz seriali telewizyjnych. Napisała 10 scenariuszy do teatru, teatru dla dzieci i filmu. Z zamiłowania prowadzi warsztaty artystyczne, założyła grupę mamm.pl.