Topolski (Arszyn), Krzysztof
Perkusista, elektroakustyczny improwizator, autor soundartowych projektów, kurator.
W jego pracy kluczowe pojęcia to noise, soundscape i groove. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronics, muzyka improwizowana i elektroakustyczna; komponuje przy użyciu komputera, tworzy instalacje dźwiękowe oraz realizuje nagrania terenowe. Organizuje prezentacje i wykłady poświęcone muzyce współczesnej, akustycznej ekologii i sztuce dźwięku, prowadzi też warsztaty. Był kuratorem festiwalu Soundplay 2014 oraz cyklu warsztatów Dźwiękowiska w CSW Łaźnia w Gdańsku. Z saksofonistą Tomaszem Dudą tworzy projekt Arszyn / Duda, a z Adamem Witkowskim i Wojtkiem Juchniewiczem - grupę Wolność.
Publikował swoją muzykę w takich wytwórniach, jak: Sangoplasmo, Post_Post, Nefryt, Monotype, Audiotong, Sqrt, Lado ABC, Plg, Konkretourist, Pawlacz Perski.
W roku 2015 brał udział w wystawie Ogrody w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta w Warszawie, był jednym z rezydentów Soundplay w Skálar - Center for Sound Art and Experimental Music w Seyðisfjörður w Islandii. Prowadził warsztaty w ramach Biennale Sztuki dla Dziecka w Poznaniu oraz w ramach projektu Ucho w wodzie, czyli działania dźwiękowe na Wyspie Sobieszewskiej.
W latach 2012-13 zrealizował m.in. projekt edukacyjny Muzeum Dźwięków w Muzeum Narodowym w Krakowie, warsztaty Baltic Sounds Good w ramach projektu Art Line, interaktywną aplikację dźwiękową Arszyn.Emigrant.GPS w Muzeum Emigracji w Gdyni oraz Perspektiven/Perspektywy - reinterpretacje utworów ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia w Warszawie oraz Studia Muzyki Elektronicznej WDR w Kolonii (Düsseldorf, Dortmund, Kolonia).
W roku 2009 wraz z Mariuszem Warasem stworzył instalację Fabryka w CSW "Znaki Czasu" w Toruniu, prezentował także utwór Folk Science jako część projektu Pandemonium w AC Institute (Direct Chapel) w Nowym Jorku.
Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu (2004), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007, 2010, 2013), Fundacji Wyszehradzkiej w Galerii Skolska 28 w Pradze (2011) oraz Fundacji ArtsLink w Nowym Jorku - rezydencja w Ohio State University School of Music (2013). Przebywał i pracował w ośrodku muzyki elektroakustycznej EMS w Sztokholmie (2013). Brał udział w wielu festiwalach, m.in. Sanatorium Dźwięku, Narracje, CoCArt, Unsound, Line_in : Line_out, Wien Modern, Stimul, Echo uxx, Jazz and Experimental Music from Poland.
Grał na perkusji w zespołach: Kobiety, Night Come, Red Rooster, wraz z M.bunio.S założył grupę Ludzie.
Wybrane instalacje, obiekty: Uwaga ! Morświn | Arszyn Amplicador 5, instalacja dźwiękowa Bluetooth (Nadbałtyckie Centrum Kultury, Gdańsk 2010), The Hole - "No times for heroes" (Galeria Skolska 28, Praga, Czechy 2011), Bar, instalacja dźwiękowa (Festiwal Crossactions Urban Tales, Bar Bursztynowy, Sopot 2011), Kropla, instalacja dźwiękowa (Obywatelski Kontener Kultury, Gdynia 2011), RomB, interaktywna instalacja dźwiękowa (Dworzec PKP Gdańsk Główny, Street Waves Festival 2011), Muzeum Dźwięków - Dźwiękowy Mikroskop, interaktywna instalacja dźwiękowa (Muzeum Narodowe w Krakowie 2012), Baltic Sounds Good, instalacja dźwiękowa na pokładach promów Stena Vision i Stena Spirit (Art Line Project, Galeria EL w Elblągu 2012), Szum pauzy, Galeria Gablotka, performans, wystawa, instalacja, koncert (Gdańsk 2012), Presence / W terenie - Suwalszczyzna, instalacje dźwiękowe, koncerty w ROKiS Suwałki (CSW Łaźnia Gdańsk 2013), Arszyn. Emigrant.GPS, interaktywna lokacyjna aplikacja dźwiękowa oparta na linii kolejki SKM na trasie Gdańsk Główny-Gdynia Główna (Festiwal Migracje/Kreacje. Muzeum Emigracji, Gdynia 2013), Samoorganizacja (wraz z Maciejem Chodzińskim), dźwięk sześciokanałowy, wideo, obiekty (Festiwal Narracje 6, Gdańsk 2014), Instalacja gumowa, wiatrowa instalacja kinetyczna (Festiwal Instalacji Lirycznych, Gdańsk-Sobieszewo 2014), Lżej, dźwiękowa ławeczka taktylna, instalacja, obiekt (wystawa Ogrody, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2015, i wystawa Nowe ilustracje, Galeria Arsenał, Białystok 2016), Polish Soundscape, nagrania terenowe (wystawy: Jihlava, Czechy; Galeria EL, Elbląg; NInA, Warszawa 2016), Tańcz, podłoga taktylna, instalacja, obiekt (wystawa Na opak, Galeria Labirynt, Lublin 2016).