Thelin, Håkon
jest kontrabasistą i kompozytorem. Występuje z zespołami Oslo Sinfonietta i POING, wcześniej współpracował z Ensemble Modern i musikfabrik. Obecnie jego zainteresowania skupiają się na łączeniu muzyki współczesnej z folklorem i na eksploracji brzmień kontrabasowych, alikwotów i wielotonów. Wyrazem tych poszukiwań są własne kompozycje oraz współpraca z norweską śpiewaczką ludową Unni Løvlid. Nagrania Håkona elina obejmują wydany w roku 2004 solowy album a preference to other things z utworami Iannisa Xenakisa, Benta Sørensena i Jacoba Druckmana. Jego kolejna płyta CD zatytułowana Light, wydana w 2011 i zawierająca kompozycje własne, w 2012 otrzymała norweską nagrodę płytową Spellemannsprisen za najlepszy album z muzyką współczesną. W 2015 ukazała się jego kolejna solowa płyta zatytułowana Folk, z utworami inspirowanymi muzyką ludową. W latach 2007-11 Håkon Thelin pracował w Norweskiej Akademii Muzycznej nad projektem "Nowy świat dźwięków - innowacje we współczesnych technikach gry na kontrabasie", w którym badał osiągnięcia Stefana Scodanibbia w tym zakresie oraz rozwijał nowe własne techniki. Wraz z profesorem Knutem Guettlerem przedstawił wyniki przełomowych badań nad multifonami wydobywanymi z kontrabasu.
Håkon Thelin pisze przede wszystkim utwory na kontrabas w obsadzie od solowej do oktetu. Wiosną 2017 po raz pierwszy wykonał własny koncert na kontrabas, zatytułowany The Ark, napisany dla zespołu Oslo Sinfonietta. W swoich ostatnich utworach bada sposoby mikrotonowego strojenia instrumentu w związku ze stylami i tradycjami norweskiej muzyki ludowej. Håkon Thelin jest profesorem Norweskiej Akademii Muzyki w Oslo, gdzie wykłada przedmioty związane z kompozycją i improwizacją oraz udziela lekcji gry na kontrabasie.
Wybrane utwory: Aleatüde na obój solo (1998), Heartbreak Motel/a dog named garage na kontrabas i perkusję (2004), Amarcord na kontrabas (2003), oibbinadocS na kontrabas (2004), Menuet in C na trio smyczkowe i perkusję (2004), Sonate in B: Allegro - Andante na kontrabas i perkusję (2004), Lost in translation na saksofon (2005), oibbinadocS, wersja na skrzypce i kontrabas (2008), Shared moments na kontrabas i taśmę (2008), Light na kontrabas i skrzypce (2009), Glasperlenspiel na kontrabas i głos tenorowy (2010), Kárma na kontrabas i cztery głosy żeńskie (2010), Føn na kontrabas (2012), El bajo cantaor na kontrabas (2012), Melodía de los sueños na kontrabas i waltornię (2012), Tablón-Táctil-Pulsar-Sonar na kontrabas (2012), Melodía (solo en el sueño) na kontrabas (2012), Solen na kwartet smyczkowy (2013), h-moll na kontrabas, śpiewaka ludowego i harmonikę szklaną (2014), h-moll/D-dur na kontrabas (2014), Maltstein-suiten na kontrabas i wiolonczelę (2014), Kristiania na kontrabas (2014), Traditional Norwegian Folk Tunes arranged for Double Bass (2015-), Draumkvedet - vil du meg lye na śpiewaka ludowego, kontrabas, dźwięki elektroniczne i projekcję wideo (2015), North of the Mountains na osiem kontrabasów (2016), North of the Mountains, wersja na dwa kontrabasy (2016), Bukkehornspolsen (Microtonal Tuning Pieces) na kontrabas (2016), Hør en kråke (Microtonal Tuning Pieces) na kontrabas (2016), Blått (Microtonal Tuning Pieces) na kontrabas (2016), Leken hass Håkon (Microtonal Tuning Pieces) na kontrabas (2016), The Ark na kontrabas i zespół (2017), Høstlått (Microtonal Tuning Pieces) na cztery kontrabasy (2017).