Kwieciński, Andrzej
ur. w 1984 w Warszawie. Studiował na wydziale kompozycji Koninklijk Conservatorium Den Haag (Królewskiego Konserwatorium w Hadze) w klasach Richarda Ayersa, Diderika Hakmy-Wagenaara, Martijna Paddinga, Yannisa Kyriakidesa oraz Louisa Andriessena. Jego utwory były wykonywane na wielu koncertach i festiwalach, takich jak Festiwal Prawykonań, Gaudeamus Muziekweek, Klang!, Musica Polonica Nova, Turning Sounds, Warszawska Jesień, przez Lutosławski Quartet, Matangi Quartet, Royal String Quartet, Ensemble Proton, Nieuw Ensemble, Ensemble Resonanz, orkiestry Aukso, Gulbenkian, Sinfonia Varsovia czy NOSPR. Kompozytor otrzymał nagrodę i stypendium Ministra Kultury (2005-06), stypendium holenderskiego ministerstwa kultury Huygens Scholarship (2008-09) oraz stypendium Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego (2010). W 2012 w ramach programu prowadzonego przez Instytut Muzyki i Tańca Andrzej Kwieciński był kompozytorem rezydentem w Filharmonii Łódzkiej. W 2010 otrzymał I nagrodę na konkursie kompozytorskim Young Masters XXI. W 2012 był nominowany do Gaudeamus Prize. W 2014 na 61. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów otrzymał pierwszą lokatę w kategorii kompozytorów do 30. roku życia, rekomendację w kategorii ogólnej oraz nagrodę specjalną International Music Council oraz Radio France za utwór Canzon de' baci.
Wybrane utwory: Umbrae na kwintet smyczkowy (2004), ial. tes.ef 2:29 na klarnet, puzon, fortepian i wiolonczelę (2004), ice, dust na zespół (2005), no. 27, 1950 na zespół (2006), no. 32, 1950 na skrzypce i duży zespół (2007), mural na kwintet smyczkowy (2008-10), Luci nella notte II na kwartet fortepianowy (2011), no. 27, 1950, wersja na orkiestrę kameralną (2012), Sinfonia: Luci nella notte na wielką orkiestrę (2012), Umbrae B na orkiestrę smyczkową (2012), Canzon de' baci na głos i orkiestrę kameralną (2013), Concerto. Re maggiore na klawesyn i orkiestrę symfoniczną (2013-14), Contregambilles na kwartet smyczkowy (2014), Luci nella notte V na cztery przestrzennie rozmieszczone kwartety smyczkowe (2014), Pièces d'un violoncelle na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (2014), non si può fuggire na głos, fortepian ażoletowy i wibrafon (2014), Pièces de violoncelles na wiolonczelę solo i kwartet wiolonczelowy (2015), per non pensare na głos i fortepian na cztery ręce (2015), erschallen na kontrabas i wielką orkiestrę (2015), a 6 [+1] na zespół (2015), [P\PE(s)] na kwartet smyczkowy (2016), un momento indugiò na wielką orkiestrę (2016), Personaggi: Euridice na 24 osobowy chór solistów i orkiestrę kameralną (2016), super [P|PE(s)] na skrzypce i orkiestrę kameralną (2016).