Błażejczyk, Wojciech
ur. w 1981 r., ukończył kompozycję na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Zygmunta Krauzego, reżyserię dźwięku w klasie Andrzeja Lupy na tej samej uczelni oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2010 jest asystentem na wydziale reżyserii dźwięku oraz w Studiu Muzyki Komputerowej UMFC. Od 2015 r. należy do Związku Kompozytorów Polskich.
Jego utwory były wykonywane na wielu festiwalach w Polsce i za granicą, m.in. New Music Concerts (Toronto), Polish Modern: New Directions in Polish Music Since 1945 (Nowy Jork), Visegrad Portraits (Budapeszt), Musica Moderna, Musica Electronica Nova, Musica Polonica Nova, Poznańska Wiosna Muzyczna, Warszawskie Spotkania Muzyczne, AudioArt, przez zespoły takie jak Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Kaliska, New Music Concerts Ensemble, Orkiestra Wratislavia, Radomska Orkiestra Kameralna, Kwadrofonik, Sinfonia Iuventus, Hashtag Ensemble. W sezonie 2014/15 był kompozytorem rezydentem przy Chórze Akademickim im. prof. Jana Szyrockiego ZUT w Szczecinie w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca.
Tworzy zarówno muzykę akustyczną, jak i elektroakustyczną, komponuje także muzykę teatralną i filmową.
Jest laureatem szeregu nagród w konkursach kompozytorskich, m.in. III nagrody w I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim K. Pendereckiego Arboretum, I nagrody w 52. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda za utwór Exhorta na taśmę (2011), II nagrody w 51. Konkursie Młodych Kompozytorów im. T. Bairda za utwór Apnea na dwie perkusje i dwa fortepiany (2010). Dwukrotnie był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Keimyung Research Foundation. W 2014 otrzymał medal Magna cum Laude, przyznawany najlepszym absolwentom UMFC. W 2013 r. uczestniczył w warsztatach IRCAM Forum Workshops w Paryżu.
W 2013 nakładem Domu Wydawniczego For Tune wydał płytę monograficzną Loopowizacje z utworami na gitarę elektryczną solo, w zespołach kameralnych i z elektroniką, których to utworów jest także wykonawcą.
Wojciech Błażejczyk jest również aktywnym gitarzystą. Wykonuje muzykę nową na gitarze elektrycznej, koncertował m.in. na festiwalach Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Ad Libitum, Musica Moderna, Audio Art, Ankunft: Neue Musik, Olympus Jazz Festival, Visegrad Portraits, Meridien, Poznańska Wiosna Muzyczna, oraz na koncertach towarzyszących Warszawskiej Jesieni. Występuje z Hashtag Ensemble, wykonuje także muzykę improwizowaną z zespołem Sonofrenia, muzykę na żywo do filmów niemych z zespołem Niemy Movie oraz rock progresywny z grupą Demer di.
Jako reżyser dźwięku od 2008 współpracuje z festiwalem Warszawska Jesień, tworzy sound design do filmów i audiobooków.
Wybrane utwory: Spojrzenia na gitarę klasyczną (2000), Schizofrenia na orkiestrę kameralną i taśmę (2002), Obłęd na dwie lub trzy gitary klasyczne (2002), MAD-Mutual_Assured_Destruction na orkiestrę kameralną (2007), Seica na 10 instrumentów (2008), Pętla histerezy na saksofon i taśmę (2007), Postludium na siedem instrumentów dętych blaszanych i fortepian (2007), Rozedrganie na troje skrzypiec i fortepian (2008), Interlunium na gitarę klasyczną (2008), Przestrzenie Haasa na trąbkę, harfę, gitarę elektryczną, fortepian i komputer (2008), Loopowizacje.1 / .2 / .3 – cykl utworów improwizowanych na gitarę elektryczną i live electronics (2008–09), Involutio na trąbkę, flet prosty, gitarę elektryczną, fortepian i komputer (2009), Pur na chór mieszany (2009), Arytmia na dwie gitary elektryczne, wibrafon, marimbę i perkusję (2009), Shimmer (Lśnienie) na dwa fortepiany i dwie perkusje (2009), Dziki Gon na klarnet, gitarę elektryczną i fortepian (2009), Hora Iudicii na orkiestrę kameralną i chór (2009), Apnea na dwie perkusje i dwa fortepiany (2010), Protokół na aktora, zespół instrumentalny i elektronikę (2010), Music 4 Four na gitarę elektryczną, wiolonczelę, klarnet basowy i akordeon (2010–12), Exhorta na taśmę i lektora (2011), Kolonia karna na orkiestrę symfoniczną i aktora (2011), Chicken Run na gitarę elektryczną (2011), Hole in the Head na trzy flety i kontrabas (2012), Lyddit na orkiestrę kameralną (2012), Introjekcja na orkiestrę smyczkową (2012), Concertino per strumenti antichi e suoni moderni na zespół instrumentów dawnych (2013), LoPassHiCut na kontrabas i live electronics (2013), Dipole na dwa flety (2013), Guitar Sculptures na gitarę elektryczną i live electronics (2013), Betlehem na chór, sopran, baryton, duduk, instrumenty perkusyjne, organy i elektronikę (2013), Treściwa historia śmierci Jana Calasa na baryton, chór i orkiestrę symfoniczną (2014), Obiektofonia 1.0, 2.0, 4.0 – cykl improwizowanych utworów na obiektofony i głos (2014–15), Trash Music na głos, zespół instrumentalny i obiektofony (2014), Terra na chór (2014), Particle Horizon na gitarę elektryczną, basową, obiektofony i live electronics (2014), Warsaw Music na zespół instrumentalny, głos i live electronics (2015), Muzyka strun na gitarę elektryczną, fortepian i trio smyczkowe (2015), Sonet 46 do słów Szekspira (2015), Koncert na gitarę elektryczną i orkiestrę smyczkową (2016).