Powrót do:   Wykonawcy
Garegnani, Dario

Ukończył klasy gry na klarnecie, śpiewu i kompozycji w Konserwatorium w Mediolanie, odbył też kurs mistrzowski organizowany przez Towarzystwo Filharmoniczne w Sankt Petersburgu. Muzykę współczesną studiował u Sandro Gorliego, edukację kontynuował u Benjamina Zandera i Janosa Fursta w Londynie i u Erwina Acela w Wiedniu. Finalista międzynarodowych przesłuchań na stanowisko dyrygenta asystenta w Ensemble intercontemporain. Zadebiutował, prowadząc Orkiestrę Symfoniczną teatru La Fenice na Biennale Musica w Wenecji w roku 2010. W następnym roku prowadził tę orkiestrę na koncercie finałowym tego festiwalu w programie utworów Nona i Strawińskiego. Był asystentem Mauricia Kagela w Wenecji i Buenos Aires, dyrygował Rzymską Orkiestrą Filharmoniczną podczas wykonania Variété tego kompozytora w Teatrze Olimpijskim w Rzymie. W Mediolanie prowadził pierwsze we Włoszech wykonanie jego Mare nostrum.
Zdobył reputację specjalisty w dziedzinie muzyki współczesnej, zwłaszcza jako znakomity wykonawca powstałej w XX wieku muzyki kompozytorów niemieckich. Dzięki swym wszechstronnym umiejętnościom dyrygował wieloma włoskimi prawykonaniami, m.in. tak spektakularnych przedsięwzięć, jak Mise en abîme (2010) i Garon (2011) Yuvala Avitala. Wraz z założonym przez siebie Secret Theatre Ensemble wystąpił w roku 2008 na Fadjr Festival w Teheranie, gdzie dyrygował Symfonią kameralną op. 9 i Pierrot Lunaire Arnolda Schönberga (pierwsze wykonanie w kraju islamskim). Koncert został gorąco przyjęty przez słuchaczy i krytyków i uznany za jedno z najważniejszych wydarzeń festiwalu.
Dario Garegnani współpracował m.in. z Teatro Piccolo Reggio w Turynie, z Teatro Comunale w Bolonii, z festiwalem MITO w Mediolanie. Jako dyrygent nagrał płyty z muzyką Fulvia Delli Pizziego (Chamber Music, 2008) i Giovanniego Albiniego (Musica Ciclica, Brilliant Classics 2013).
Jest również wybitnym znawcą teatru muzycznego przełomu wieków XIX i XX, który był tematem jego pracy magisterskiej z muzykologii.

 

 

 

Loading...