Powrót do:   Kompozytorzy
Hodkinson, Juliana

Jej twórczość, sięgająca często po elementy wizualne i teatralne, obejmuje zarówno muzykę kameralną i półsceniczne obiekty dźwiękowe, jak i wielkie elektroakustyczne dzieła orkiestrowe. Hodkinson jest również autorką instalacji i performance’ów z użyciem techniki nagraniowej, efektów dźwiękowych, sampli, głosu oraz tekstu. Często podejmuje interdyscyplinarną współpracę z innymi artystami i zespołami jak duński Scenatet (wcześniej Ensemble 2000), australijski Aphids oraz berliński Kammerensemble Neue Musik.
Otrzymała zamówienia od berlińskiego Konzerthausu, Muzeum Sztuki Współczesnej Louisiana pod Kopenhagą, Festiwalu Interfilm, Chamber Made Opera, Den Anden Opera, Operanord, Spor Festival, Berliner Festspiele, SWR, Orkiestry Symfonicznej Odense, Orchestre Royal de Chambre de Mons oraz zespołów Scenatet, Zinc & Copper Works, Lydenskab czy Kammerensemble Neue Musik. Przebywała na stypendiach w Japonii (angielsko-japońskiej Fundacji Daiwa), Belgii (Pépinières Européennes pour Jeunes Artistes) wraz z Orkiestrą Symfoniczną Odense, a w kwietniu 2014 była rezydentką w Uniwersytecie w Boğaziçi w Stambule.

Ważniejsze utwory: Water Like a Stone na flet, klarnet, perkusję, czelestę, klawesyn, gitarę, skrzypce i wiolonczelę (1996), Earth Stood Hard as Iron na altówkę i gitarę (1997), Machine à eau na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (1998), The Analysis of Mortality na kwartet wokalny i nożyczki (1999), What Happens When na sopran, basowy flet prosty i gitarę (1999), Some Reasons for Hesitating na duży zespół (1999), Sagte er, dachte ich na flet, klarnet, perkusję, fortepian, altówkę i wiolonczelę (1999), Why Linger You Trembling in Your Shell? na skrzypce i perkusję (1999), All the Time, teatr instrumentalny na obój, klawikord, teorban, gitarę elektryczną oraz osobę zapalającą zapałki (2001), Recorder na basowy flet prosty i dwa magnetofony (2001), All That We Cannot Say, teatr instrumentalny na obój, wiolonczelę i dwie osoby zapalające zapałki (2001), Harriet’s Song na altówkę i perkusję (2001), Amor de lohn, ścieżka dźwiękowa (2002), The Recital Piece na pianistę, operatora magnetofonów szpulowych, gramofonów i odtwarzaczy CD (2002), Maps, instalacja-perfomance (2002), Inapparent Air and Aviary na piccolo, klarnet, puzon, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2004), Befall, preludia na cztery instrumenty (2005), I Greet You a Thousand Times na orkiestrę i wideo (2005), Ikke et hjem na baryton, gitarę i playback (2007), We’d Just Got Back from Outer Space, When There Was a Knock at the Kitchen Door na dwa shengi, wielką orkiestrę i playback (2008), Scrape na wiolonczelę i płytę metalową (2009), When the Wind Blows na fortepian z zabawkami (2009), Transformation, ścieżka dźwiękowa (2010), Fish & Fowl, album i projekt sceniczny (2010), Zeit Recht Pflicht Bedürfnis Raum Freude und Sehnsucht na klarnet kontrabasowy i elektronikę (2010), As We Know na narratora, perkusję, skrzypce i wiolonczelę (2010), Play na blachę i elektronikę (2010), Rückspiegel: eine Hörsituation na baryton, zespół kameralny i grupy młodzieży (2011), Versprengung na głos i instrumenty do filmu Ulricha Polstera (2011), All My Friends Really Are Superheroes na waltornię i elektronikę (2011), Cozy Up, ścieżka dźwiękowa (2011), The Priest and the Shell, utwór elektroniczny (2012), Allerleirauh, utwór elektroniczny (2012), Prompt, Immediate, Now / Very Restrained and Cautious na klarnet, perkusję, altówkę, wiolonczelę i elektronikę (2013), Ten Minutes Older, utwór elektroniczny (2013), Third-Millennium Heart na trąbkę, gitarę elektryczną, fortepian zabawkowy, perkusję i elektronikę (2013), Turbulence, opera na sopran, aktora i live electronics (2013), Angel View na zespół i elektronikę (2014), Is There Something You Can Tell Us na kwartet smyczkowy (2014), Ring a Ring na fortepian i pocket piano (2014), Paperweight Arcade, performance z elektroniką (2014).

Loading...