ur. w 1974 w Dublinie. Studiowała kompozycję u Johna Maxwella Geddesa w Royal Scottish Academy of Music and Drama, Kevina Volansa w Dublinie, w roku 2002 uzyskała stopień doktora z kompozycji w Northwestern University w Chicago, gdzie jej profesorami byli Amnon Wolman i Michael Pisaro. W roku 2000 zdobyła Kranichsteiner Musikpreis na Międzynarodowych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie. W latach 2003–04 prowadziła wykłady w Akademie Schloss Solitude w Stuttgarcie, w latach 2004–05 mieszkała w Berlinie jako stypendystka DAAD Berliner Künstlerprogramm. W latach 2006–08 była kompozytorem-rezydentem w South Dublin County; w roku 2007 otrzymała dotację od Foundation for Contemporary Arts w Nowym Jorku. W roku 2008 uzyskała Nagrodę Muzyczną im. Praetoriusa za kompozycję przyznaną przez Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur. W roku 2009 mieszkała w Wenecji jako gość Fondazione Claudio Buziol. Obecnie jest wykładowcą w Brunel University w Londynie. Mieszka w Londynie i w Roscommon w Irlandii. Wykonawcami utworów Walshe były m.in. zespoły i orkiestry Alter Ego, ensemble récherche, National Symphony Orchestra of Ireland, Orchestra Sinfonica del Teatro La Fenice, Solistenensemble Kaleidoskop, Ensemble Resonanz, Apartment House, ensemble Intégrales, Neue Vocalsolisten Stuttgart, Stuttgarter Kammerorchester, Schlagquartett Köln, Crash Ensemble, Con Tempo Quartet, ensemble ascolta, Champ d’Action, ensemble laboratorium, ensemble ]h[iatus, ensemble surplus, trio nexus, the Rilke Ensemble, Irish Chamber Orchestra, Irish Youth Wind Ensemble, Bozzini Quartet, Callino Quartet, Ensemble 2000, Concorde, Kaleidoscop, Black Hair, Continuum, Ensemble Musica Nova, ensemble chronophonie, Scottish Chamber Orchestra Wind Quintet, Hebrides Ensemble, Psappha i Q-02.
Jennifer Walshe często występuje również jako wokalistka specjalizująca się w rozszerzonych technikach śpiewu. Wiele z jej ostatnich zamówionych kompozycji przeznaczonych jest na głos z towarzyszeniem innych instrumentów. Jennifer jest również improwizatorką, występuje regularnie z muzykami w Europie i w Stanach Zjednoczonych oraz w duecie Ma La Pert z Tonym Conradem.
Od roku 2007 Walshe rozwija projekt Grúpat, w którym wciela się w dwanaście osobowości – członków artystycznego kolektywu Grúpat, którzy tworzą kompozycje, instalacje, partytury graficzne, filmy, fotografie, rzeźby i modę. Utwory artystów Grúpat przedstawiane były na całym świecie, m.in. na Dublin Electronic Arts Festival, Kilkenny Arts Festival, w Museum of Arts and Design, w Nowym Jorku, Contemporary Arts Museum w Houston, New Langton Arts w San Francisco, Tmuna w Tel Awiwie, na Festival Rümlingen w Szwajcarii, w Galway Arts Centre i Chelsea Art Museum w Nowym Jorku. W roku 2009 projekty Grúpat miały obszerną retrospektywę w Project Arts Centre w Dublinie, w tym samym czasie wydawnictwo Project Press wydało książkę Grúpat oraz dwie płyty CD. W roku 2010, w Chelsea Art Museum w Nowym Jorku miała miejsce wystawa Grúpat zatytułowana NO IRISH NEED APPLY. W roku 2011 Grúpat miała obszerną prezentację na Cut & Splice Festival w Londynie (wystawy i wykonania). Utwory Walshe dostępne są na płytach wielu wydawnictw, m.in. Mere Records, Interval Recordings, Farpoint Recordings i Migro Sound.
Ważniejsze utwory: cease to resist na flet i harfę (1996), :blurt na kwartet smyczkowy (1997), Overtone na orkiestrę instrumentów dętych (1997), glow na fortepian (1998), isH na flet i skrzypce (1998), (rows of houses) na dwie gitary i kontrabas (1998), five short pieces na kwartet saksofonowy (1998), exercise na głos i instrumenty (1999), they could laugh smile na puzon i taśmę (1999), piece/by/ na taśmę (1999), dirty white fields na głos i skrzypce (2000), like glass in a mirror on a window pane na kwintet dęty (2000), NOW WASH YOUR HANDS na głos, wiolonczelę i dwóch didżejów (2001), Nádéan NÍL CEAD na głos i smyczki (2001), moving in/love song/city front garden with old men na tenor i fortepian (2001), warm/cold, instalacja (2001), small small big na zespół instrumentów dętych i perkusję (2002), Here we are now na głos, wiolonczelę, puzon i perkusję (2002), Happiness is a Warm Gun na głos (2002), been in a room and a room and a room and a room na chór (2002), movement v: presto giocoso na smyczki (2002), unbreakable line. hinged waist na zespół (2002), Theme from na skrzypce i fortepian (2002), minard/nithsdale na kwartet smyczkowy (2003), XXX_Live_Nude_Girls!!! na dwa głosy, instrumenty, lalki, operatorów kamer i CD (2003), he wants his cowboys to sound like how he thinks cowboys should sound na pięć głosów i światła (2003), The Loneliness of the Long-Distance Conductor na zespół wokalny (2004), Kommander Kobayashi #17: set phasers on KILL! na głosy, instrumenty, wideo i CD (2004), THIS IS WHY PEOPLE O.D. ON PILLS/AND JUMP FROM THE GOLDEN GATE BRIDGE na zespół (2004), a sensitive number for the laydeez na saksofon, altówkę, fortepian, perkusję i wideo (2005), passenger na smyczki (2006), The Procedure for Smoothing Air na głos, puzon, fortepian i wiolonczelę (2006), Physics for the Girl in the Street na głos i czterech perkusistów (2007), Nature Data na głos i dyktafony (2007), My Extensive Relationship with Mr. Stephen Patrick M. na głos, zespół i CD (2007), becher na fortepian (2008), Thelma Mansfield na flet, fortepian, perkusję i CD/DVD (2008), Freya Birren’s Libris Solar na głos i zespół (2009), The Wasistas of Thereswhere na głos i elektronikę (2009), MARLOWE S. na kwartet smyczkowy, magnetofon i CD (2009), Hotel Chelsea na organy i orkiestrę (2010), The Soft Menagerie na trzy głosy (2010), METTA na głos i zespół (2011), Julian & Kanye na trzy głosy (2011), A Folk Song Collection na trzy głosy (2011), Watched over Lovingly by Silent Machines na pięć głosów i DVD (2011), HYGIENE na skrzypce, altówkę i DVD (2011), Atlanta 2089 na głos, instrumenty i DVD (2011), Die Taktik na głosy, instrumenty, elektronikę, wideo i tancerzy (2012), Silently & Very Fast na zespół (2012), Historical Documents of the Irish Avant-garde Vol. 1: Dada na głos i elektronikę (2012), Duration & its Simple Modes na głos żeński i chór (2013), Everything you Own has been taken to a Depot Somewhere dla trzech dowolnych wykonawców (2013), Wash me Whiter than Snow na skrzypce, wiolonczelę i DVD (2013), Language Ruins Everything na kontratenor, chór, foretpian i DVD (2013), DORDÁN na instrumenty, przedmioty dźwiękowe i elektronikę (2013).