Powrót do:   Wykonawcy
Lynch Frances M.

sopran, specjalizuje się we współczesnej muzyce wokalnej: w teatrze muzycznym, muzyce elektronicznej, operze i muzyce kameralnej. Wykonuje również bardziej tradycyjny repertuar od Monteverdiego, Mozarta, poprzez Holsta i Schönberga do Kurtàga, Cage’a czy Tavernera, a także szkocką muzykę tradycyjną, pop i rock; występowała także na wystawach sztuki, m.in. Tracey Emin. Współpracowała z takimi kompozytorami, jak Berio, Kagel, Weir, Finnissy, Viñao, Lovett, Azquime, Hoyland, Soveral, Wimhurst, Wallen; jako solistka śpiewała m.in. z Kent Opera, BBC SO, Scottish Chamber Orchestra, Ensemble Modern, The Lost Jockey, Communicado Theatre Company, Second Stride Dance Theatre, Extemporary Dance Theatre. Występuje regularnie z electric voice theatre, Big Mouth Piano Tales i jest członkiem Sond’Ar-te Electric Ensemble w Lizbonie. Współpracowała z wieloma artystami, jak Nicholas Till w The Centre for Research in Opera and Music Theatre przy University of Sussex; z Markiem Troopem, pianistą i dyrektorem muzycznym The Chamber Music Company; z wykonawcami indyjskimi i chińskimi oraz zespołami teatralnymi i tanecznymi. Jest artystycznym dyrektorem electric voice theatre, prowadzącego wiele nowatorskich projektów teatralnych i operowych w Wielkiej Brytanii w ostatnich 30 latach, w tym Harmony Squared, gigantyczny „ludzki sekwencer” ze współuczestniczącą publicznością, projekty edukacyjne, warsztaty oraz zamówienia i realizacje nowego teatru muzycznego. Występowała w wielu krajach Europy, Japonii, Meksyku, Singapurze, Stanach Zjednoczonych m.in. w Queen Elizabeth Hall, Purcell Room, Barbican Concert Hall, ICA, Africa Centre i Saddlers Well (wszystkie w Londynie), Glasgow Royal Concert Hall, Naval Dockyard w Portsmouth, Operze w Goeteborgu, IRCAM-ie, ZKM, De Ysbreker w Yokahamie, na festiwalach w Huddersfield, Cervantino w Meksyku; w Almeidzie, Alicante, Lizbonie (ISCM), Second Glance w Londynie, the Mòd w Henley, Aberdeen Festival of Enchanting Story Telling, festiwalach Edinburgh International i Fringe. Prowadzi własne programy dla Radio Resonance. Od dwudziestu lat zajmuje się także nauczaniem śpiewu dzieci, amatorów i profesjonalistów we własnej szkole w północnym Londynie. Skomponowała wiele utworów dla chórów, teatru muzycznego, sztuk teatralnych, wystaw, m.in. Stella Maris do sztuki wystawionej wraz z Solent People’s Theatre w porcie w Portsmouth, Shades of Earth i Colour Pulse 5 na głosy i elektronikę, operę dziecięcą The Emperor and the Nightingale, Tailgneachd nam Ban Bhuidseach (The Witches’ Prophecy) dla Còisir Lunnainn (The London Gaelic Choir), a także wiele utworów wraz z Herbiem Clarkiem, jej partnerem.

www.francesmlynch.co.uk