Powrót do:   Kompozytorzy
Pieniek Grzegorz

ur. 1982, ukończył studia kompozytorskie w klasie Lidii Zielińskiej w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Kształcił się również u Michaela Jarrella w Universität für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu.

W 2001 r. zdobył Grand Prix Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego „Crescendo” w Tarnowie, zdobył wyróżnienia w 47. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda w Warszawie (2005/06), Concurso Internacional De Miniaturas Electroacústicas 2007 w Hiszpanii oraz Konkursie Kompozytorskim im. Artura Malawskiego w Rzeszowie (2008). W 2009 r. otrzymał stypendium „Młoda Polska”, przyznane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium Instytutu Adama Mickiewicza, a w 2011 r. Theodor-Körner-Preis oraz stypendium Ernst von Siemens Musikstiftung.

Utwory Grzegorza Pieńka były wykonywane na licznych festiwalach polskich i zagranicznych, m.in. Warszawskiej Jesieni, Poznańskiej Wiośnie Muzycznej, Festiwalu Prawykonań w Katowicach, Ny Musik Uge w Danii, Festival Synthèse we Francji, Festival Internacional de Música Electroacústica Punto de Encuentro w Hiszpanii, Wiener Frühlingsfestival oraz Wien Modern w Austrii, Festival Druskomanija na Litwie, Festival Internazionale di Musica Elettroacustica del Conservatorio S. Cecilia di Roma, Festival Eterotopie we Włoszech, Musicacoustica Beijing w Chinach.


Ważniejsze utwory: Tajga na gitarę, fortepian i perkusję (2004), Tundra na gitarę, fortepian i perkusję (2004), Odległe światy na taśmę (2005), Uroboros na dwa fortepiany i perkusję (2005), Dreamscape na chór męski (2006), Zones na orkiestrę (2006), Kaamos dla 12 wykonawców (2007), Ruins of a factory na taśmę (2007), sent i november na altówkę (2007), Kwartet smyczkowy (2009), Virtual Memories na 15 instrumentów smyczkowych (2009), Filakizmeni eleftheria, trzy pieśni do poematów K. Kawafisa na mezzosopran, zespół i elektronikę (2010), Corridors na taśmę (2010), Im Nebel na flet, flet Paetzolda i elektronikę (2010), Illusion na fortepian (na 4 ręce) i live electronics (2011), Fortress, pięć utworów na taśmę (2011), Jede Nacht besucht uns ein Traum na sześć instrumentów (2012), Zeitlupe na sześć instrumentów (2012), Sommertraum na flet, klarnet, skrzypce i wiolonczelę (2013), Days to come, days gone by na mezzosopran, klarnet i gitarę do tekstów wierszy Konstantinosa Kawafisa (2012–13).