Powrót do:   Kompozytorzy
Pauly Mauricio

ur. 1976, Kostaryka. Komponuje instrumentalną muzykę kameralną, która często jest amplifikowana i wspomagana elektroniką. Jego utwory wykonywały zespoły Dal Niente, Nikel, Vortex, Talea, JACK Quartet, Mivos Quartet, Vertixe Sonora, Fonema Consort i Asamisimasa m.in. na koncertach i festiwalach w Nowym Jorku, Darmstadcie, Oslo (Ultima), Manchesterze, Londynie, Bazylei, Frankfurcie, Berlinie, Chicago, Madrycie, Paryżu i Tel Awiwie (festiwal Tzlil Meudcan). Jest laureatem nagród Wakacyjnych Kursów w Darmstadcie (2010), Costa Rican Authors and Composers Prize (2011), Pablo Sorozabal Composition Prize (2005), Nagrody Kompozytorskiej Budapeszteńskiej Fundacji Klawesynowej (2006). Po opuszczeniu Kostaryki mieszkał w Miami, Bostonie, Budapeszcie, Hadze, a w roku 2007 osiadł w Manchesterze, gdzie wykłada w Royal Northern College of Music. Prowadzi wykłady również w Architectural Association Interprofessional Studio w Londynie. Regularnie występuje i nagrywa jako gitarzysta basowy z triem A Greater Horror. Jest założycielem i dyrektorem artystycznym brytyjskiego zespołu elektroakustycznego Distractfold.


Ważniejsze utwory: Carta na wiolonczelę (2003), Opening of the calf na sopran i altówkę (2003), Oficio na sopran i orkiestrę smyczkową (2003), The Ruse of the Hymen Ghost na altówkę i fortepian (2003), Attentive but crestfallen na sześć instrumentów (2004), The educatable rush – wersje na klarnet, wiolonczelę, fortepian i elek tronikę, na klarnet, fagot, fortepian i elektronikę, na skrzypce, wiolonczelę, fortepian i elektronikę (2004), Télex na instrumenty dęte (2005), Forebe Aneba na klawesyn (2006), The shutter fails na dwa klarnety i fagot (2007), La Prisa Educable na klarnet, fortepian, gitarę basową i perkusję (2007), Club de doñas na perkusję i elektronikę (2007), Regen na klarnet i skrzypce (2008), Swerve na kwartet smyczkowy (2009), Four Lukas Epigrams na osiem instrumentów (2009), Clinamen clinamen clinamen – wersje na klarnet i kwartet smyczkowy, na skrzypce, altówkę, mandolinę i akordeon, na gitarę elektryczną i kwartet smyczkowy (2008–10), Con tentáculos. No patente pero subpatente na zespół (2010), To what depths of dark pigment na wiolonczelę i wideo (2010), Dust Unsettled na głos, puzon, wiolonczelę, fortepian i perkusję (2011), Apartamento Polsen Apartamento Peterson na saksofon, wiolonczelę i fortepian (2011), Fold explain fold leave na zespół (2012), Great concavity great convexity na klarnet, skrzypce, wiolonczelę, perkusję (2012), Its fleece electrostatic na skrzypce i pedały (2012), Otra máquina célibe na amplifikowany zespół (2013).