Powrót do:   Kompozytorzy
Roemer Piotr

ur. w 1988 w Krakowie. Student teorii muzyki krakowskiej Akademii Muzycznej. W 2010 roku ukończył studia I st. w zakresie teorii muzyki w Akademii Muzycznej w Krakowie (praca licencjacka pod kierunkiem Krzysztofa Droby). Studia teoretyczne kontynuował pod kierunkiem Małgorzaty Janickiej-Słysz, kończąc je z wyróżnieniem w 2013 roku. Na tej samej uczelni studiuje obecnie kompozycję w klasie Magdaleny Długosz.

Jest zwycięzcą konkursu kompozytorskiego Call for Sounds (Warszawska Jesień 2009). Swoją twórczość muzyczną prezentował m.in. na: Warszawskiej Jesieni, festiwalu Audio Art (Kraków), Sound Screen Festival (Bydgoszcz), V Letnim Festiwalu Muzycznym „Wawel o zmierzchu" (Kraków) oraz koncertach studentów Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jako skrzypek jest członkiem Małopolskiej Orkiestry Kameralnej „Con Passione". Pisze opowiadania (jest laureatem kilku konkursów literackich) i teksty o muzyce. Publikował m.in. w antologiach opowiadań wydawnictw Replika i Forma, książce Pro Musica Sacra - tom VIII. Słowo - dźwięk - muzyka (Wydawnictwo Naukowe UPJPII w Krakowie, 2010), piśmie Akademii Muzycznej w Krakowie „Teoria muzyki. Studia, interpretacje, dokumentacje" (rocznik I, 2012, nr 1), stronie internetowej festiwalu Warszawska Jesień, a także na łamach internetowego periodyku literackiego „Fahrenheit". Tańczy amatorsko tango argentyńskie, współtworząc środowisko krakowskich milongueros. Swoje umiejętności taneczne poszerza o doświadczenia improwizacji kontaktowej.

Jest współzałożycielem i wiceprzewodniczącym Koła Naukowego Studentów Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie „Il Cannone".

Otrzymał m.in.: Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010), Stypendium Miasta Krakowa (2010), Stypendium Artystyczne Fundacji Sapere Auso (2011).


Ważniejsze utwory: Tango sonore, kompozycja elektroakustyczna (2009), Trio na stół i nożyce preparowane na dwoje skrzypiec, kontrabas i live electronics (2011), Tesla na dwa saksofony (2011), Projekt: Tesla na warstwę elektroakustyczną oraz improwizujących muzyków (2011), Re-Sublimacje na orkiestrę smyczkową i perkusję (2012), Soneostasis na zespół kameralny i media elektroniczne (2012-13).