Korsun Anna
ur. 20 marca 1986 roku w Doniecku na Ukrainie. Ukończyła średnią szkołę muzyczną w Dzierżyńsku w klasie fortepianu (2000–04). Już w szkole brała udział w wielu koncertach i konkursach jako pianistka i wokalistka. W latach 2004–09 studiowała w Narodowej Akademii Muzyki im. Piotra Czajkowskiego w Kijowie najpierw muzykologię, a od 2005 roku kompozycję, uzyskując licencjat. Obecnie kontynuuje studia magisterskie w Wyższej Szkole Muzyki i Teatru w Monachium w klasie Moritza Eggerta.
Swą wiedzę pogłębiała również podczas warsztatów i kursów prowadzonych przez Ensemble Recherche (2008), J. Appletona (2008), P. Dusapina (2010, 2011), S. Bhagwati (2010), Aventa Ensemble (2011) oraz H. Lachenmanna (2011), a także w ramach Gaudeamus Music Week (2010).
Jako kompozytorka i performerka brała udział w wielu koncertach i festiwalach, takich jak Międzynarodowe Kursy Wakacyjne Nowej Muzyki w Darmstadcie, Musikfest der MGNM, Lange Nacht der Musik i Junge Solisten w Monachium, Premieres of Season, Kievmusikfest, Forum Młodych i Gogolfest w Kijowie, Młodzi Kompozytorzy we Lwowie, Tax Free: Terytorium Młodych Kompozytorów i „Od awangardy do dziś” w Sankt Petersburgu oraz Exposition II w Niżnym Nowogrodzie. Ma na swoim koncie National Grand Prize we Lwowie (2004), była też finalistką konkursu „Step to the Left” w Sankt Petersburgu (2008), a jej utwór Landscape na pięć głosów został wybrany do finału Gaudeamus Music Week 2011. Otrzymała również stypendia Donaueschinger Musiktage (2009), Stock hausen Concerts and Courses w Kürten (2009) oraz Bałtyckiej Filharmonii Młodzieżowej w Kownie (2011). W 2011 otrzymała zamówienie na utwór kameralny od Kulturkreis Gasteig w Monachium.
Wśród wykonawców jej muzyki są eNsemble, Fiodor Ledniow, VocaalLAB, Ensemble Oktopus, Moritz Eggert, Natalia Pszenicznikowa, Ensemble Nostri Temporis, Diana Syrse i Simon Klavzar.
W a ż n i e j s z e u t w o r y: Theory of String na flet, klarnet basowy, skrzypce, altówkę i fortepian (2007), Aqua Sonare na fortepian (2008), Micromaa na taśmę (2010),The Song of a Fish na głos (2010), Rarefaction of Water na orkiestrę symfoniczną (2010), Rock. Scissors. Paper na instrumenty „niemuzyczne” i pięciu wykonawców (2010, wspólnie z S. Kismatowem), Surfaces na perkusję (2010), Dream of a Whale na dwa niskie instrumenty dęte blaszane i dwa niskie instrumenty smyczkowe (2010), Landscapes na pięć głosów (2011), Isostasie na kwintet fortepianowy (2011), 3in1 na tubę, wiolonczelę i organy (2011), Wehmut na pięć głosów, skrzypce, kontrabas i obiekty dźwiękowe (2011), Tohuwabohu, opera kameralna na trzy głosy, puzon, kontrabas, obiekty dźwiękowe i sampler (2012).