SCENATET

jest zespołem eksperymentalnym z bazą w Kopenhadze, założonym w 2008 roku przez Annę Berit Asp Christensen. Działa w przestrzeni pomiędzy muzyką współczesną a sztuką konceptualną; w badaniach relacji między człowiekiem a sztuką nierzadko wykorzystuje środki pozainstrumentalne, ciało i zmysły. Występował na festiwalach duńskich Spor w Aarhus (2016) i Gong Tomorrow, a także Transit w Leuven, Borealis w Oslo, w Huddersfield oraz na Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie. 

Wydał album Almost in G, zawierający utwory Christiana Winthera Christensena z koncertu monograficznego tego kompozytora podczas festiwalu Borealis w 2015 roku (Col Legno). Zainicjował projekt multimedialny z wykorzystaniem m.in. wcześniejszych badań Christensena nad Parsifalem Wagnera i techniki karaoke; ideą projektu jest ukazanie estetyki uwodzenia, czy raczej manipulacji, jakiej jesteśmy poddawani przez użycie nowoczesnych technologii. Scenatet ma również w swoim dorobku spektakl muzyczny Tako rzecze Golem; kompozytor Kaj Duncan David wykorzystał w nim temat i ideę powieści Stanisława Lema Golem XIV, której bohaterem jest superkomputer. 

W maju bieżącego roku Scenatet wykonał na festiwalu Borealis Symfonię na 20 pokoi (1961) zmarłego w 2006 Nam June Paika; w czerwcu dał koncert-debiut kompozytorki Marty Śniady. Zespół planuje tournée z utworem Nice Gus Win Twice kompozytora i performera Jessie Marino oraz artysty wideo Constantina Basica.