Cegielska, Weronika
Tancerka, choreografka, performerka, muzyk. Kształciła się m.in. pod okiem Sonii Rafferty, Kiry O’Reilly, Luke’a Pella, Freddiego Opok-Addaie, Simona Vincenziego, Martina Hargreavesa i Seven Sisters Group. W roku 2013 jej plenerowa choreografia Alabaster Song (2012) oraz praca Stop Staring. It’s Not Polite (2013) zostały wybrane do udziału w międzynarodowym festiwalu sztuk w Sztokholmie spośród 1600 innych prac. Artystka nieustannie poszukuje świeżego języka ruchowego i nowych sposobów wyrażania siebie. Jej zainteresowania w tańcu obejmują spektakle plenerowe (site-specific), instalacje, dance film, działania interdyscyplinarne oraz body i live art. Jako tancerka i muzyk jednocześnie jest otwarta na działania łączące różne formy sztuki oraz współpracę artystów z rozmaitych dziedzin. Interesuje się tańcem społecznym (community dance) i psychoterapią tańcem i ruchem (DMP). Zajmuje się także tańcem konceptualnym i live art.
W 2014 roku została zaproszona do wystąpienia w choreografii Bojany Cvejić, wyprodukowanej i zaprezentowanej w Tate Modern w Londynie. W tym samym roku ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance w Londynie w zakresie teatru tańca i performansu (Dance Theatre: The Body in Performance). Jej praca dyplomowa Pieśń do moich wnętrzności bada temat ludzkich włosów jako silnego symbolu tożsamości oraz pretekstu do dyskusji o intymności i narracji w relacji widz – artysta; została ona zaprezentowana na festiwalach w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce i we Włoszech. Poza pracą solową współpracuje też z muzykiem Tomkiem Szczepaniakiem oraz artystami zagranicznymi, m.in. Claire Ridge w ramach jej pracy doktorskiej na Uniwersytecie w Coventry nad serią performansów In Your Honour. Otrzymała zaproszenie na Venice International Performance Art Week 2017 oraz uczestniczyła w interdyscyplinarnym projekcie zespołu Scenatet Travers w Gliptotece w Kopenhadze w 2018 roku.