Blaauw, Marco
działa na międzynarodowej scenie muzycznej jako solista i jako członek Ensemble Musikfabrik w Kolonii. Blisko współpracuje z uznanymi i młodymi kompozytorami. W swojej pracy skupia się na rozwoju instrumentu, techniki gry na nim oraz na poszerzaniu repertuaru. Specjalnie dla niego utwory pisali m.in. Peter Eötvös, Georg Friedrich Haas, Wolfgang Rihm, Marcin Stańczyk, John Zorn i Agata Zubel.
Przez siedemnaście lat ściśle współpracował z Karlheinzem Stockhausenem i dokonał licznych prawykonań utworów z cyklów Licht i Klang. W roku 1998 rozpoczął współpracę z Rebekką Saunders i był pierwszym wykonawcą czternastu jej utworów, w tym, w 2015 wraz z orkiestrą Bayerische Rundfunk, kompozycji Alba. Blaauw i Saunders planują dalsze wspólne przedsięwzięcia. W 2015 Marco Blaauw założył zespół trębaczy pod nazwą Monochrome Project, z którym, w ścisłej współpracy z La Monte Youngiem, wielokrotnie wykonywał w Europie jego pionierską kompozycję The Second Dream of the High Tension Line Stepdown Transformer w wersji na osiem trąbek. Na festiwalu Ruhrtriennale w 2018 Monochrome Project przedstawił po raz pierwszy nowy, wypełniający program całego koncertu utwór Anthony’ego Braxtona. W roku 2016 Marco Blaauw zainicjował projekt Global Breath, obejmujący przeprowadzane na całym świecie wywiady z pionierami trąbki. Zwieńczeniem pierwszej części projektu będzie konferencja Global Breath, która odbędzie się w 2020. Dokonania Blaauwa są obszernie udokumentowane dzięki nagraniom radiowym, telewizyjnym i na CD. Jego szósta solowa płyta zatytułowana Angels otrzymała w roku 2014 Nagrodę Niemieckiej Krytyki Muzycznej. Jako kompozytor zdobył w 2016 Karl Szczuka Preis za swa pierwszą sztukę radiową zatytułowaną deathangel. Prowadzi również ożywioną działalność pedagogiczną, m.in. w Brass Academy na Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie, jako gościnny wykładowca w Akademii Festiwalu w Lucernie oraz od niedawna na kursach mistrzowskich w Królewskim Konserwatorium w Hadze.