Ginsburgh, Stéphane

po ukończeniu Konserwatorium Królewskiego w Brukseli współpracował z Paulem Badurą-Skodą, Claudem Helfferem, Jeromem Lowenthalem oraz Vitalym Margulisem. W 1995 zwyciężył w brukselskim Konkursie Tenuto, a w 1999 za wkład w wykonania rodzimej muzyki współczesnej Związek Kompozytorów Belgijskich przyznał mu Nagrodę im. Jeanne i Willema Pelemanów. Był współzałożycielem SONARu (wcześniej: Le Bureau des Arts), grupy artystów aktywnych w różnych dziedzinach, począwszy od muzyki przez taniec po literaturę. Prowadzi klasę fortepianu w Konserwatorium Królewskim w Brukseli oraz Instytucie Dalcroze’a. Studiował także filozofię nauki na Wolnym Uniwersytecie w Brukseli, a obecnie odbywa studia doktoranckie w dziedzinie muzyki na Wolnym Uniwersytecie i Konserwatorium Królewskim w Brukseli. 

Regularnie występuje z recitalami oraz repertuarem kameralnym na całym świecie. Grał na festiwalach Ars Musica w Brukseli, Quincena Musical w San Sebastián, ZKM Imatronic w Karlsruhe, paryska Agora, Akademia Bachowska w Brugii, Ultima w Oslo, Międzynarodowe Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie oraz Gaida w Wilnie. 

Niestrudzony poszukiwacz repertuaru, eksplorator nowych dziedzin (głos, perkusja, performans, elektronika), większość swej energii poświęca wszakże muzyce współczesnej. Regularnie grywa z Ictus Ensemble pod dyrekcją Georgesa-Éliego Octorsa. Współpracował z wieloma kompozytorami jako pierwszy wykonawca ich dzieł, a także z choreografami i artystami wizualnymi. Dokonał nagrań utworów Feldmana, Duchampa, Satiego, Fafchampsa dla wytwórni Sub Rosa. Dla World Edition zarejestrował prawykonanie światowe dwóch utworów Davida Touba, a dla Cypres Records – interpretację kompletu sonat Prokofiewa. Najnowsze nagranie dla Grand Piano/Naxos to światowa premiera projektu Bad-Tempered Electronic Keyboard – cyklu 24 preludiów i fug autorstwa kompozytora i pisarza Anthony’ego Burgessa.