Kuta, Magdalena

ukończyła studia na wydziale aktorskim PWST w Warszawie. Początkowo pracowała w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze (1981–82), następnie w Teatrze Polskim (1983–85) i Powszechnym (1985–91) w Warszawie. Od 1991 związana z zespołem teatru Szwedzka 2/4, który przekształcił się w Teatr Rozmaitości (obecnie TR Warszawa). Do jej najważniejszych ról w teatrze Szwedzka 2/4 należą: Marie w Woyzecku Georga Büchnera w reżyserii Wojciecha Maryańskiego (1993), Żona w Weselu krwi Gabriela Garcíi Lorki w reż. Krzysztofa Kelma (1990), Solange w Pokojówkach Jeana Geneta w reż. Krzysztofa Kelma (1991), Pani w Do Damaszku Augusta Strindberga w reżyserii Marcina Jarnuszkiewicza (1994). Grała też w przedstawieniu Ogień w głowie Mariusa von Mayenburga w reżyserii Pawła Łysaka (1998) oraz w Nocy Helvera Ingmara Villqista w reżyserii autora w chorzowskim Teatrze Kriket (2000). W TR Warszawa wystąpiła m.in. w spektaklach Grzegorza Jarzyny (Bzik tropikalny, 1997, Uroczystość, 2001, Między nami dobrze jest, 2009, G.E.N., 2017), Piotra Cieplaka (Testament psa, 1997), Krzysztofa Warlikowskiego (Bachantki, 2001), Przemysława Wojcieszka (Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku, 2006), Artura Ildefonsa Urbańskiego (Wiarołomni, 2010), Krystiana Lupy (Miasto snu, 2012), Michała Borczucha (Moja walka, 2017) i Wojtka Blecharza (Soundwork, 2016).