Kander, Martyna

scenografka, kostiumografka. Absolwentka Wydziału Scenografii i Nowych Mediów Warszawskiej ASP (2012). Od 2014 jest asystentką w Pracowni Projektowania Kostiumu w tej uczelni. Współpracowała m.in. z Grażyną Kanią (Sebastian X Larsa Noréna, 2012 - scenografia; Romeo i Julia Williama Shakespeare'a, 2013 - kostiumy), Waldemarem Raźniakiem (Joanna Szalona, królowa Janiny Janiczak, 2013 - kostiumy; Scena na wypadek deszczu Olivera Cottona, 2013; Aksamitny królik Margery Williams, 2014; Otello Williama Shakespeare'a, 2015 - kostiumy), Natalią Kozłowską (Księżycowy Pierrot Arnolda Schönberga, 2013 - kostiumy; Agrippina Georga Friedricha Händla, 2014 - kostiumy; Pigmalion Jeana-Philippe'a Rameau, 2015 - kostiumy),

Tomaszem Szczepankiem (Anarchistka Davida Mameta, 2013 - scenografia), Natalią Babińską (Rigoletto Giuseppe Verdiego, 2014 - kostiumy; Hrabina Marica Imre Kálmána, 2014; Historia najmniej prawdopodobna Jerzego Kornowicza, 2015; The Turn of the Screw Benjamina Brittena, 2016 - scenografia) oraz z Marcinem Hycnarem (Romeo i Julia Williama Shakespeare'a, 2015 - kostiumy; Tonacja blue Davida Hare'a, 2014; Opowieści o zwyczajnym szaleństwie Petra Zelenki, 2016; Opowieść zimowa Williama Shakespeare'a, 2017 - scenografia).

Wzięła udział w kilku wystawach, m.in. The International Stage Design Students' Works Exchange w National Centre for the Performing Arts w Pekinie (2012), Scenografia 6D w Muzeum Śląskim w Katowicach (2012), Kostium na przełomie wieków w Państwowym Centralnym Muzeum Teatralnym im. Aleksieja Aleksandrowicza Bachruszyna w Moskwie (2015), Wymiary scenografii w Muzeum Śląskim w Katowicach (2016).