Anima -
Ashley Fure

W utworze kwartet powiększony jest przez zestaw mobilnych przetworników, które przekształcają instrumenty w aktywne narzędzia projekcji. Tak jak w przypadku osłuchiwania sekretów ciała przy pomocy stetoskopu muzycy przesuwają przetworniki po powierzchni swych instrumentów - od efów do gryfu, od tylnej części do podstawków - pobudzając dźwięk nieożywionych przedmiotów. W miarę rozwoju utworu owe ruchome stetoskopy wikłają się w niestabilny łańcuch sprzężenia zwrotnego, który grozi zdominowaniem manipulujących nimi wirtuozów. Taktyka ta nasuwa prowokacyjne pytania o instrumenty: czy są one golemami, bryłkami gliny ożywionymi zaklęciem Albo frankensteinami mającymi zdominować tych, którzy je stworzyli Anima poszukuje elektrycznej krwi, cyfrowego oddechu, jest jak monstrum zjawiające się w nieskazitelnej tradycji kwartetu smyczkowego.

Utwór został zamówiony przez gmem-CNCM-marseille, Théâtre d'Orléans, IRCAM-Centre Pompidou i ProQuartet przy wsparciu ULYSSES Network w ramach programu Unii Europejskiej Creative Europe.