Korsun, Anna
ur. 20 marca 1986 w Doniecku na Ukrainie. Ukończyła średnią szkołę muzyczną w Dzierżyńsku w klasie fortepianu (2000-04).
Już w szkole brała udział w wielu koncertach i konkursach jako pianistka i wokalistka. W latach 2004-09 studiowała w Narodowej Akademii Muzyki im. Piotra Czajkowskiego w Kijowie najpierw muzykologię, a od 2005 kompozycję, uzyskując licencjat. Obecnie kontynuuje studia magisterskie w Wyższej Szkole Muzyki i Teatru w Monachium w klasie Moritza Eggerta. Swą wiedzę pogłębiała również podczas warsztatów i kursów prowadzonych przez Ensemble Recherche (2008), Jona Appletona (2008), Pascala Dusapina (2010, 2011), Sandeepa Bhagwatiego (2010), Aventa Ensemble (2011) oraz Helmuta Lachenmanna (2011), a także w ramach Gaudeamus Music Week (2010). Jako kompozytorka i performerka brała udział w wielu koncertach i festiwalach, takich jak Międzynarodowe Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie, Musikfest der MGNM, Lange Nacht der Musik i Junge Solisten w Monachium, Premieres of Season, Kievmusikfest, Forum Młodych i Gogolfest w Kijowie, Młodzi Kompozytorzy we Lwowie, Tax Free: Terytorium Młodych Kompozytorów i "Od awangardy do dziś" w Sankt Petersburgu, Exposition II w Niżnym Nowogrodzie, Eclat w Stuttgarcie, Dni Muzyki MTMW, Warszawska Jesień. Ma na swoim koncie National Grand Prize we Lwowie (2004), była też finalistką konkursu "Step to the Left" w Sankt Petersburgu (2008), a jej utwór Landscape na pięć głosów został wybrany do finału Gaudeamus Music Week 2011. Otrzymała również stypendia Donaueschinger Musiktage (2009), Stockhausen Concerts and Courses w Kürten (2009) oraz Bałtyckiej Filharmonii Młodzieżowej w Kownie (2011). W 2011 otrzymała zamówienie na utwór kameralny od Kulturkreis Gasteig w Monachium. Wśród wykonawców jej muzyki są eNsemble, Fiodor Ledniow, VocaalLAB, Ensemble Oktopus, Moritz Eggert, Neue Vokalensemble, Ensemble Mosaik, SWR Vokalensemble, Asko|Schönberg Ensemble, Ensemble Ascolta, Camerata Silesia, Natalia Pszenicznikowa, Ensemble Nostri Temporis, Diana Syrse i Simon Klavzar.
Wybrane utwory: Theory of String na flet, klarnet basowy, skrzypce, altówkę i fortepian (2007), Aqua Sonare na fortepian (2008), Micromaa na taśmę (2010), The Song of a Fish na głos (2010), Rarefaction of Water na orkiestrę symfoniczną (2010), Rock. Scissors. Paper na instrumenty "niemuzyczne" i pięciu wykonawców (2010, wspólnie z S. Kismatowem), Surfaces na perkusję (2010), Dream of a Whale na dwa niskie instrumenty dęte blaszane i dwa niskie instrumenty smyczkowe (2010), Landscapes na pięć głosów (2011), Isostasie na kwintet fortepianowy (2011), 3 in 1 na tubę, wiolonczelę i organy (2011), Wehmut na pięć głosów, skrzypce, kontrabas i obiekty dźwiękowe (2011), Tohuwabohu, opera kameralna na trzy głosy, puzon, kontrabas, obiekty dźwiękowe i sampler (2012), Undersurface na zespół (2012), Vocerumori na sześć głosów (2012), Visitation, utwór teatralny (2012), Tales of a Brain na zespół, sopran i taśmę (2012), I hear voices na trzy głosy i taśmę (2013), Nächste Haltestelle na zespół (2013), Play na duży zespół (2014), Pulsar na organy i głos (2014), Plexus na zespół (2014), Sirene na chór (2014), Ucht na zespół (2015), Lace na klarnet basowy i elektronikę (2015), The Time of the Owl's Flight na czterokanałowy system audio (2015), Ulenflucht dla dwudziestu grających i śpiewających wykonawców (2016), auelliae na organy (2016), moyioomni na 16 głosów (2016), In einem anderen Raum na orkiestrę (2016), Tollers Zelle na gitarę elektryczną i sopran (2017).