Hodkinson, Juliana
absolwentka muzykologii w King's College Cambridge i japonistyki na Uniwersytecie w Sheffield, od czasu studiów kompozytorskich u Pera Nørgårda i Hansa Abrahamsena przez wiele lat działała w Danii. Obecnie mieszka w Berlinie. Jej twórczość obejmuje zarówno muzykę kameralną i półsceniczne obiekty dźwiękowe, jak i wielkie elektroakustyczne dzieła orkiestrowe. Stale obecne są w niej elementy wizualne i teatralne. Hodkinson jest również autorką instalacji i performansów z użyciem techniki nagraniowej, efektów dźwiękowych, sampli, głosu oraz tekstu. Często podejmuje interdyscyplinarną współpracę z innymi artystami i zespołami, jak duński Scenatet (wcześniej Ensemble 2000), australijski Aphids czy berliński Kammerensemble Neue Musik.
Otrzymywała zamówienia od berlińskiego Konzerthausu, Muzeum Sztuki Współczesnej Louisiana (pod Kopenhagą), Festiwalu Inter Film w Berlinie, Chamber Made Opera w Melbourne, Den Anden Opera i Operanord w Kopenhadze, Spor Festival w Aarhus, Berliner Festspiele, SWR, Orkiestry Symfonicznej w Odense, Orchestre Royal de Chambre de Mons oraz zespołów Scenatet, Zinc & Copper Works, Lydenskab czy Kammerensemble Neue Musik. Przebywała na stypendiach w Japonii (dzięki angielsko-japońskiej Fundacji Daiwa), Belgii (Pépinières Européennes pour Jeunes Artistes - wraz z Orkiestrą Symfoniczną w Odense), a w kwietniu 2014 była rezydentką na Uniwersytecie Boğaziçi w Stambule. W 2015 otrzymała Nagrodę im. Carla Nielsena - jedną z najważniejszych duńskich nagród artystycznych.
Wybrane utwory (od 2005): Befall, preludia na cztery instrumenty (2005), I greet you a thousand times na orkiestrę i wideo (2005), Ikke et hjem na baryton, gitarę i playback (2007), We'd just got back from outer space, when there was a knock at the kitchen door na dwa shengi, wielką orkiestrę i playback (2008), Scrape na wiolonczelę i płytę metalową (2009), When the wind blows na fortepian i zabawki (2009), Transformation, ścieżka dźwiękowa (2010), Fish & Fowl, album i projekt sceniczny (2010), Zeit Recht P icht Bedürfnis Raum Freude und Sehnsucht na klarnet kontrabasowy i elektronikę (2010), As we know na narratora, perkusję, skrzypce i wiolonczelę (2010), Play na instrumenty blaszane i elektronikę (2010), Rückspiegel: eine Hörsituation na baryton, zespół kameralny i grupy młodzieży (2011), Versprengung na głos i instrumenty, muzyka do filmu Ulricha Polstera (2011), All my friends really are superheroes na waltornię i elektronikę (2011), Cozy up, ścieżka dźwiękowa (2011), The priest and the shell, utwór elektroniczny (2012), Allerleirauh, utwór elektroniczny (2012), Prompt, immediate, now / very restrained and cautious na klarnet, perkusję, altówkę, wiolonczelę i elektronikę (2013), Ten Minutes Older, utwór elektroniczny (2013), ird-Millennium Heart na trąbkę, gitarę elektryczną, fortepian zabawkowy, perkusję i elektronikę (2013), Turbulence, opera na sopran, aktora i live electronics (2013), Angel View na zespół i elektronikę (2014), Is there something you can tell us na kwartet smyczkowy (2014), Ring a Ring na fortepian i pocket piano (2014), Paperweight Arcade, performans z elektroniką (2014), Play on na instrumenty dęte blaszane z elektroniką (2015), Im gegenwärtigen Tempo na trio i elektronikę (2015), ...can modify completely/ in this case/ not that it will make any di erence... na gitarę elektryczną i orkiestrę (2015), Lightness na trio perkusyjne (2015), Mythology Room, instalacja (2015), Stoneship, instalacja (2015), Play on na waltornię, puzon, tubę i elektronikę (2015), Im gegenwärtigen Tempo na trio i elektronikę (2015), Nothing Breaking the Loosing, instalacja (2016).