Kreidler, Johannes

ur. w 1980, w latach 2000-06 studiował kompozycję, muzykę elektroniczną i teorię muzyki w Musikhochschule we Fryburgu Bryzgowijskim i w Koninklijk Conservatorium w Hadze, m.in. u Mathiasa Spahlingera i Orma Finnendahla. Utwory Kreidlera wykonywane były na licznych festiwalach, jak Donaueschinger Musiktage, Ultima w Oslo, Musica Strasbourg, Gaudeamus Music Week i Hudders Field Contemporary Music Festival. W roku 2012 otrzymał Kranichsteiner Musikpreis przyznaną przez Międzynarodowe Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie. Obecnie wykłada kompozycję i teorię muzyki w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu. W roku 2012 nakładem wydawnictwa Wolke ukazał się zbiór jego esejów Musik mit Musik.

Wybrane utwory (od 2005): Farben: auf der Nadelspitze na mały bęben i wiolonczelę (2005), RAM microsystems na joystick i komputer (2005), Vorübergehen na klarnet, wiolonczelę, akordeon i perkusję (2005), Tonspur zur Mondlandung, film (2005), Klavierstücke 1-6 na fortepian/fortepian MIDI i inne instrumenty (2004-06), windowed 1 na perkusję i partię zarejestrowaną (2006), untitled performance #1 na keyboard i komputer (2006), 5 Programmierungen eines MIDI-Keyboards na klawiaturę MIDI, komputer i wideo (2006), I am sitting in Kreuzberg / Test na klawiaturę MIDI, komputer i wideo (2007), London na komputer i film (2007), Browser, film (2007), Kontinuum mit Melodie, plik dźwiękowy stereo (2007), 3300 Klänge dla dziesięciu instrumentalistów (2007), Dekonfabulation na akordeon, perkusję, narratorkę i partię zarejestrowaną (2007-08), randgruppens raststätten-tour na dwa akordeony (2008), cache surrealism na saksofon barytonowy, akordeon, wiolonczelę i partię zarejestrowaną (2008), in hyper intervals na skrzypce, klarnet basowy, perkusję, fortepian i partię zarejestrowaną (2008), product placements, plik dźwiękowy stereo (2008), Call Wolfgang, instalacja (2008), Kantate. No future now na duży zespół i sampler (2008), Charts Music, utwór z wizualizacją (2009), Slot machines na fortepian i odtwarzacz mp3 (2009), Fremdarbeit na flet, wiolonczelę, perkusję, keyboard, sampler i moderację (2009), Feeds. Hören TV, teatr muzyczny na zespół, elektronikę, wideo, śpiewaków, tancerzy, aktorów i zaproszonych partnerów dyskusji (2009-10), Stil 1 na rozmaite składy i partię zarejestrowaną (2010-), Music for a solo Western Man na performera, moderatora, zespół i elektronikę (2010), Arbeitsmarktplatz Esslingen - Musik für alle, Vermittlung vermittelt. Tragödie des Hörens, erste Roboterdemonstration, happening z dziećmi, młodzieżą, pięcioma śpiewakami i setką robotów (2010), Living in a Box na duży zespół i sampler (2010), Vier konzeptuelle Stücke, pliki dźwiękowe i wideo (2010), untitled performance #3 na cztery instrumenty klawiszowe (2010), kinect studies, filmy wideo (2011), Studie für Klavier, Audio und Videozuspielung (2011), Money na klarnet, skrzypce, gitarę, fortepian i sampler (2011), Zwei konzeptuelle Stücke, pliki dźwiękowe i wideo (2011), Die "sich sammelnde Erfahrung" (Benn): der Ton na flet, puzon basowy, gitarę, perkusję, sampler i fortepian (2012), Split Screen Studies, wideo (2012), Der "Weg der Verzwei ung" (Hegel) ist der chromatische na dziewięć instrumentów i zarejestrowane partie audio i wideo (2011-12), Reversibility comes first na dwie gitary (2012), Scanner Studies, wideo (2012), Fünf konzeptuelle Stücke, wideo (2012), The Knots na dwa soprany (2013), Shutter Piece na osiem instrumentów i zarejestrowane partie audio i wideo (2012-13), Rich Harmonies, instalacja dźwiękowa i performans (2013), Irmat Studies, performans na stół sensoryczny (2013), Slide show music na siedem instrumentów i zarejestrowane partie audio i wideo (2013), Dreizehn konzeptuelle Stücke, wideo (2013), Audioguide, teatr muzyczny na siedmiu aktorów, zespół, elektronikę, wideo i gości (2013- 14), 22 music pieces for video (2014), diminuendo by shame na pięć instrumentów i wideo (2014), Minusbolero na orkiestrę (2010-14), TT1 na orkiestrę i elektronikę (2014-15), Audioguide III, teatr muzyczny (2015), Steady Shot na fortepian, fotokamerę i projekcję audio-wideo (2015), Fantasies of Downfall na wibrafon i projekcję audio-wideo (2015), Dwa utwory na klarnet i wideo (2016), Typogravitism na gitarę elektryczną i projekcję audio-wideo (2016), Instrumentalisms, wersje na instrument strunowy i na fortepian z wideo (2016), rationalization-irrationalization na flet glissandowy i projekcję audio-wideo (2016), Listomania, słuchowisko (2016), Industrialisierung der Romantik, utwór sceniczny (2016), Zwei konzeptuelle Stücke (2016).