Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”
Festiwal zdominowały tematy społeczne, w różny sposób powiązane z muzyką, bądź przez nią wyrażane. Stąd m.in.: The movement of People Working Philla Niblocka, Songs of War I have seen Heinera Goebbelsa, Brygada śmierci Krzysztofa Pendereckiego czy Il Canto sospeso Luigiego Nona. Wystąpili: London Sinfonietta, Orkiestra Muzyki Nowej, Neue Vokalsolisten, Musikfabrik, Schlagquartett Köln, a wśród nowych miejsc znalazł się Teatr Imka. W programie warto odnotować koncerty z cyklem Klang Karlheinza Stockhausena, Missę pro nobis Romana Bergera, a także recital Frederica Rzewskiego w repertuarze złożonym z własnych kompozycji. Nagroda SPAM "Orfeusz" została przyznana po raz ostatni, otrzymał ją dyrygent Lukas Vis wraz z NOSPR za wykonanie Symfonii Andrzeja Krzanowskiego. W latach następnych SPAM nie podjął już tej inicjatywy. Debiutował Michał Moc. I jeszcze jedna ważna nowość: "Mała Warszawska Jesień", przeznaczona dla dzieci w wieku 5-12 lat: koncerty, przedstawienia i gry plenerowe, a także instalacje. "Mała Warszawska Jesień" pozostanie odtąd ważną częścią festiwalu.