Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”
Dominantę tego festiwalu stanowią koncerty poświęcone pamięci zmarłego 7 lutego Witolda Lutosławskiego. W pierwszym usłyszeliśmy w wykonaniu orkiestry Sinfonia Varsovia pod batutą Jana Krenza oprócz Preludiów i fugi i Muzyki żałobnej Anne-Sophie Mutter grającą Partitę i Łańcuch II. Drugi, "Hommage à Lutosławski" składał się z 10 utworów na różne obsady, dedykowanych pamięci Lutosławskiego, a skomponowanych przez m.in. Pera Nørgårda, Elliotta Cartera, Iannisa Xenakisa, Toru Takemitsu, obramowanych dwoma utworami Lutosławskiego: Epita um i Grave. Oprócz tego mieliśmy jeszcze jeden koncert kommemoracyjny - pamięci Romana Haubenstocka-Ramatiego (zmarłego wiosną tego roku) w wykonaniu zespołu Klangforum Wien. Akcent wschodni - dwa wielkie spektakle z muzyką inspirowaną kulturami Japonii (Erkos i Butsumyôe) i Indii (Anâhata i Yo-In) - i akcent grecki. (Sappho Hikètis) zaprezentował Jean-Claude Eloy. Wystąpił także Bogusław Schaeffer - tym razem jako pianista we własnym utworze (Congruences). W programie "WJ" znalazła się także "wycieczka" do Łodzi, gdzie tamtejszy Teatr Wielki wystawił pod dyrekcją Antoniego Wicherka operę Ubu Rex Krzysztofa Pendereckiego. Debiutował niemiecki zespół Musikfabrik NRW, wystąpił także norweski Cikada Ensemble i sycylijski Zephir Ensemble.