Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”
W programie znalazło się jedno z najważniejszych osiągnięć muzyki końca XX w.: Coro Luciana Beria, wykonane przez Chór i Orkiestrę Symfoniczną Radia Austriackiego z Wiednia pod dyrekcją Leifa Segerstama. Wanda Wiłkomirska wystąpiła w Koncercie skrzypcowym Zbigniewa Bargielskiego. Filharmonia Śląska pod dyrekcją Karola Stryji zaprezentowała koncert monogra czny (co nieczęste na "WJ") Bolesława Szabelskiego (wówczas 82-letniego), Tadeusz Żmudziński dokonał wówczas prawykonania jego Koncertu fortepianowego. Malmö Percussion Ensemble przedstawił oryginalną Campanellę Zbigniewa Rudzińskiego i Balladę Adama Sławińskiego. Wystąpiły także: Polska Orkiestra Kameralna Jerzego Maksymiuka, Radiowa Orkiestra Kameralna z Hilversum pod batutą Ernesta Boura, Szkocka Orkiestra Narodowa z Glasgow pod dyrekcją Sir Alexandra Gibsona, m.in. z Sinfonią sacra Andrzeja Panufnika, a Litewska Orkiestra Kameralna pod dyrekcją Sauliusa Sondeckisa z udziałem skrzypków Gidona Kremera i Tatiany Grindienko oraz Alfreda Sznitkego jako pianisty wykonali Tabula rasa Arvo Pärta. Na koncercie nałowym Tadeusz Strugała rewelacyjnie poprowadził Jonchaies Iannisa Xenakisa.