Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”
Festiwal otwiera Bogurodzica Wojciecha Kilara, kończy zaś Rituel Pierre'a Bouleza. Te dwa tytuły wskazują programową rozpiętość stylistyczną festiwalowego repertuaru i - jednocześnie - rozmaitość tego, co powstaje w tym samym mniej więcej czasie. W środku mamy koncert zespołu e King's Singers z Eclogą VIII Krzysztofa Pendereckiego i zabawnym Time Piece Paula Pattersona, dwa koncerty Filharmonii Słoweńskiej z Lublany, Jane Manning śpiewa cykl Harawi Oliviera Messiaena, słuchamy Peinture Edisona Denisowa i Musique socialiste Luca Ferrariego, Andrzej Dutkiewicz gra Makrokosmos I George'a Crumba; w programie znalazło się też śmieszne dziś Studium in a Romualda Twardowskiego, zestawione z Baroque Variations Lukasa Fossa. Camerata Strumentale "Alfredo Casella" z Turynu wzbudza entuzjazm brawurowo-groteskową interpretacją Aventures & Nouvelles Aventures György Ligetiego. Osobliwe re eksje budzi kantata Goethe-Briefe Tadeusza Bairda, lecz porusza jego altówkowe Concerto lugubre ze Stefanem Kamasą jako solistą. Poznajemy Trzy miejsca w Nowej Anglii Charlesa Ivesa i przypominamy Eontę Iannisa Xenakisa. Debiutuje na "WJ" Elżbieta Sikora utworem na taśmę Podróż II oraz Krzysztof Baculewski rapsodem Is-slottet.