Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”

Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”

1976

Festiwal otwiera Bogurodzica Wojciecha Kilara, kończy zaś Rituel Pierre'a Bouleza. Te dwa tytuły wskazują programową rozpiętość stylistyczną festiwalowego repertuaru i - jednocześnie - rozmaitość tego, co powstaje w tym samym mniej więcej czasie. W środku mamy koncert zespołu e King's Singers z Eclogą VIII Krzysztofa Pendereckiego i zabawnym Time Piece Paula Pattersona, dwa koncerty Filharmonii Słoweńskiej z Lublany, Jane Manning śpiewa cykl Harawi Oliviera Messiaena, słuchamy Peinture Edisona Denisowa i Musique socialiste Luca Ferrariego, Andrzej Dutkiewicz gra Makrokosmos I George'a Crumba; w programie znalazło się też śmieszne dziś Studium in a Romualda Twardowskiego, zestawione z Baroque Variations Lukasa Fossa. Camerata Strumentale "Alfredo Casella" z Turynu wzbudza entuzjazm brawurowo-groteskową interpretacją Aventures & Nouvelles Aventures György Ligetiego. Osobliwe re eksje budzi kantata Goethe-Briefe Tadeusza Bairda, lecz porusza jego altówkowe Concerto lugubre ze Stefanem Kamasą jako solistą. Poznajemy Trzy miejsca w Nowej Anglii Charlesa Ivesa i przypominamy Eontę Iannisa Xenakisa. Debiutuje na "WJ" Elżbieta Sikora utworem na taśmę Podróż II oraz Krzysztof Baculewski rapsodem Is-slottet.