Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”

Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”

2009

Muzyka z udziałem elektroniki, instrumentalna, wokalna i czysto elektroniczna to myśl przewodnia bieżącego festiwalu. Koncert inauguracyjny otwiera Cours des nuages Tona Bruynèla, łączący z powodzeniem brzmienia instrumentalne z elektroakustycznymi. Mamy też Déserts Edgarda Varèse'a, koncert poświęcony muzyce elektroakustycznej Pierre'a Henry, koncert muzyki eksploatującej zjawiska przestrzenne, a zwłaszcza pogłos, w niezwykle wysokiej Hali Najwyższych Napięć Instytutu Energetyki, instalację Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz finałowy (!) maraton elektroniczny w kolejnej poprzemysłowej architekturze - halach Studia Tęcza na Żoliborzu. W repertuarze utwory Georgesa Lentza, Pawła Szymańskiego, Ewy Trębacz, Georgesa Aperghisa, Fausto Romitellego, Pera Nørgårda, Steve'a Reicha, Pasję wg św. Marka Pawła Mykietyna, przedstawienie operowe Ogród Marty Cezarego Duchnowskiego. Debiutują: Filip Matuszewski, Karol Nepelski, Piotr Roemer, Sławomir Wojciechowski, Stanisław Bromboszcz oraz wyłonieni w konkursie "Call for Sounds": Anna Maria Huszcza, Martyna Kosecka, Sebastian Ładyżyński i Marcin Rupociński.