Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”
Do głównych akcentów tego festiwalu - choć w istocie nie tak bardzo akcentowanych - należą czas i multimedia. "WJ" inauguruje Moskiewska Orkiestra Filharmoniczna pod dyrekcją Jurija Simionowa. W programie m.in. II Koncert skrzypcowy Alfreda Sznitkego i I Symfonia Galiny Ustwolskiej. Pozostałe cztery dalsze Symfonie sędziwej kompozytorki wykonała Filharmonia Śląska z Jadwigą Rappé (alt) pod batutą Mirosława Jacka Błaszczyka. Słuchamy Mathiasa Spahlingera w utworze furioso w wykonaniu zespołu United Berlin. Jean-Efflam Bavouzet brawurowo wykonuje Koncert fortepianowy - hommage à Frédéric Chopin Elżbiety Sikory.
W Teatrze Wielkim odbyła się premiera pierwszej części zamówionej przez festiwal Trój-opery Ziemia Ulro. Część tę (wg Emanuela Swedenborga) pod tytułem Wytatuowane języki skomponował Martijn Padding. Występuje też paryski zespół court-circuit z m.in. jednym z najważniejszych utworów Gérarda Griseya Vortex temporum. W radiowym Studiu im. Agnieszki Osieckiej Martine Joste prezentuje kilka utworów na fortepian mikrotonowy. Debiutują: Weronika Ratusińska, Aleksandra Gryka, Bartłomiej Krcha, Tomasz Praszczałek i jedna z najciekawszych osobowości kompozytorskich ostatnich lat - Agata Zubel (Lentille), także wybitna śpiewaczka (sopran). Festiwal zamykają m.in. Symfonia Benta Sørensena, Koncert na perkusję i orkiestrę Krystyny Moszymańskiej-Nazar i Dämmerschein zmarłego zimą tego roku Iannisa Xenakisa.