Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”
Od tej "Warszawskiej Jesieni" książki programowe otrzymują znany do dziś format i układ z indeksem wydarzeń minionych na końcu. Natomiast na początku książki - od tego roku począwszy aż do 1967 r. włącznie - gurują nazwiska członków tzw. Komitetu Organizacyjnego, dość dziwnego ciała, które pierwotnie pracowało nad organizacją festiwalu, lecz z biegiem lat stało się raczej komitetem honorowym, niejednokrotnie pełniącym bardziej funkcję dekoracyjną i reprezentacyjną na różnych forach, zwłaszcza tych, które dawały imprimatur, a szczególnie dotacje..., czasami pośredniczył też pomiędzy stronami.
Na festiwalu goszczą: Benjamin Britten, flecista włoski Severino Gazzeloni, Peter Pears - tenor i zachodnioniemiecki duet fortepianowy Aloys & Alfons Kontarsky, pojawia się po raz pierwszy słynna Cathy Berberian oraz znany wówczas zespół muzyki awangardowej "Die Reihe" pod dyrekcją Friedricha Cerhy, występuje także pianistka Barbara Hesse-Bukowska. Na koncercie inauguracyjnym śpiewa alt - Daniela Ogłaza, dziś znana niemal wyłącznie z płyty "Złote przeboje socjalizmu", gdzie śpiewa istotnie przebój: Na lewo most, na prawo most Alfreda Gradsteina... Ewenementem jest występ Opery Chińskiej z Pekinu. Debiutują kompozytorzy: Augustyn Bloch i Andrzej Koszewski. W programie kilka wydarzeń: Il Canto sospeso Luigiego Nona, Tren O arom Hiroszimy Krzysztofa Pendereckiego i Lettre à Marc Chagall Stanisława Wiechowicza.