Krzysztof Baculewski „Kalendarium subiektywne sześćdziesięciu festiwali”
Tym razem muzyka z użyciem klawiatury - a więc na akordeon, klawesyn, sharmonię, instrumenty elektroakustyczne, fortepian midi, ale także i fortepian klasyczny. To wszystko nieco symboliczne odnosi się do przypadającej w tym roku dwusetnej rocznicy urodzin Fryderyka Chopina. Sama muzyka, mimo upływu dwóch wieków, odwołuje się do twórczości autora Mazurków, w niewielkim stopniu, ale jednak. Spośród zespołów wymieńmy: Österreichisches Ensemble für Neue Musik, Orkest de ereprijs, Les Percussions de Strasbourg, Musikfabrik, międzynarodowy Ensemble Nikel i European Workshop for Contemporary Music. Wśród rozmaitych koncertów pojawia się po raz kolejny dość obficie reprezentowany nurt instalacji dźwiękowych: jako preludium do festiwalu - na placu Zamkowym (Gordon Monahan) oraz w trakcie jego trwania w kilku halach Studia Tęcza (Jarosława Kapuścińskiego, Ignasa Krungleviciusa, Elisabetty Benassi i Lucii Ronchetti), a także na dziedzińcu Uniwersytetu Muzycznego (Marka Chołoniewskiego i Krzysztofa Knittla). Sala Centrum Artystycznego 25 zmienia nazwę na Soho Factory. W programach m.in. utwory Louisa Andriessena, Ondřeja Adámka, François-Bernarda Mâche'a, Włodzimierza Kotońskiego, Fausto Romitellego, Bruno Mantovaniego, Beata Furrera, Agaty Zubel, Misato Mochizuki, Claude'a Viviera, Mauricia Kagela, Cornelisa de Bondta, Jerzego Kornowicza, Lidii Zielińskiej i in.. Debiutują na festiwalu: Marcin Stańczyk, Prasqual, Katarzyna Szwed oraz autorzy instalacji: Marek Chołoniewski i Paweł Janicki. Nagrodę SPAM "Orfeusz" przyznano Ewie Guziołek-Tubelewicz, reżyserowi dźwięku, za kreację elektroniki w utworze Lidii Zielińskiej In the rear. Zwracało to uwagę na niedocenianą ciągle, a zwiększającą się z biegiem lat rolę reżyserów dźwięku w prezentacjach muzyki nie tylko elektroakustycznej.