Wojciechowski, Sławomir
ur. w 1971 w Łodzi, ukończył Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w klasie kompozycji Marka Stroppy (2000–04) oraz teorię muzyki i nowych mediów w klasie Matthiasa Hermanna (1998–2002). Uczestnik kursów i seminariów muzycznych prowadzonych m.in. przez Helmuta Lachenmanna, Briana Ferneyhough, Karlheinza Stockhausena, Klausa Hubera, Louisa Andriessena, Pawła Szymańskiego i Irvine’a Ardittiego. Jego muzyka wykonywana była na wielu festiwalach, m.in. Musica Polonica Nova i Musica Electronica Nova we Wrocławiu, Elektronische Nacht w Stuttgarcie, Intersonanzen w Poczdamie, Berlin Biennale, Ad Libitum, Festiwalu Prawykonań w Katowicach i Warszawskiej Jesieni, przez takie zespoły, jak Radio Sinfonieorchester Stuttgart pod dyrekcją Manfreda Trojahna, Junge Musik Berlin, Kwartludium, cross-art, Cellonet, Kwadrofonik, Smash ensemble, Kwartet Śląski, Orkiestrę Muzyki Nowej, NeoQuartet, Lux:NM. Stypendysta Donaueschinger Musiktage, ZAiKS-u, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, miasta stołecznego Warszawy i Instytutu Muzyki i Tańca. Pracuje jako wykładowca w Studiu Muzyki Elektronicznej na warszawskim Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina.
Wybrane utwory: Kwintet na klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1998), Prime Blue na skrzypce i elektronikę (1999), Ekle na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1999), Miniaturen na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2000), Trio basso na altówkę, wiolonczelę i kontrabas (2000), Hoquetus na czterokanałową taśmę (2002), Bläserquintett (2004), Duktus na zespół (2005), ...durch den Flor... na orkiestrę (2006), Flora na zespół kameralny (2007), Ge-sheng na flet, akordeon, klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2008), Riesenfalter na flet, klarnet, skrzypce i wiolonczelę (2008), sight/light na klarnet, trąbkę, perkusję, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2008–09), Rope of sands na klarnet, perkusję, fortepian i skrzypce (2009), Blind Spot na preparowany kwartet smyczkowy (2010–12), Znaki akustyczne, cykl wielokanałowych utworów elektronicznych (2011–12), Double Pendulum na preparowane skrzypce i komputer (2012), Rapid Repeats, partytura graficzna dla Kwartludium (2012), Fingertrips na osiem preparowanych wiolonczel (2012), rizoom na flet, saksofon, przedmioty i elektronikę (2013), Zwycięstwo nad słońcem, opera kameralna do libretta Marcina Cecki (2013), Room 404, wideoopera na klarnet, skrzypce, perkusję i elektronikę, tekst: Paweł Krzaczkowski, wideo: Paweł Modzelewski i Stach Szumski (2014), A matter of choice na zespół i elektronikę (2014), Machina zawiła na głos, dwie perkusje, fortepian, elektronikę i przedmioty (2014-15), Play them back na ensemble i elektronikę (2015), Speedcore na perkusję i elektronikę (2016).